וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבי העל דולצ'ה וגבאנה נשלחו ל-20 חודשי מאסר

19.6.2013 / 20:55

צמד המעצבים האיטלקי שהלביש כוכבות כמו קיילי מינוג וקייט מוס הורשע בהעלמת מסים בסך כ-1.3 מיליארד דולר. התובעת: "הם היו מודעים למעשיהם". בכוונת השניים להגיש ערעור

בית המשפט במילאנו שבאיטליה גזר היום (רביעי) שנה ושמונה חודשי מאסר על מעצבי האופנה הידועים דומניקו דולצ'ה וסטפאנו גבאנה, בעלי המותג דולצ'ה וגבאנה, שהורשעו בהעלמת מאות מיליוני אירו מרשויות המס באיטליה. צמד המעצבים לא נכח בבית המשפט, ובכוונתם להגיש ערעור נגד הרשעתם בסעיפי אישום שאותם הכחישו מאז עלו החשדות נגדם.

מעצבי האופנה סטפנו גבאנה (משמאל) ודומיניקו דולצ'ה במסיבת מגזין 'דיטיילס' במלון בולגרי, מילאנו, יוני 2012. Harold Cunningham, GettyImages
הכחישו מההתחלה/GettyImages, Harold Cunningham

"נלמד את הסיבות שהובילו לגזר הדין ונערער עליו", אמר מסימו די נואיה, פרקליטם של שני המעצבים. התביעה באיטליה ביקשה לגזור עליהם עונש מאסר כבד יותר, של שנתיים וחצי. לצד עונש המאסר, הם ייאלצו לשלם בשלב הראשון חצי מיליארד אירו, כחלק מקנס שעשוי להגיע לסכום של עשרה מיליון אירו (כ-13.4 מיליון דולר).

החקירה נגד שני הידוענים, שבבגדיהם מתהדרים כוכבים כמו קיילי מינוג וקייט מוס, החלה בשנת 2008, כאשר רשויות המס החלו לחפש ביתר קפדנות אחר מעלימי מס, על רקע המשבר הכלכלי שפגע במשק האיטלקי. בית המשפט קבע כי השניים מכרו בשנת 2004 את המותג שבבעלותם לחברה בשם "גאדו" הממוקמת בלוקסמבורג, על מנת להתחמק מתשלום כספי המסים שהיו חייבים לרשויות, הנאמדים בסכום של כ-1.3 מיליארד דולר. התובעת לורה פדיו טענה כי המעצבים היו "מודעים לחלוטין לכך שיקצרו רווח כספי מהעסקה". עוד טענה כי "גאדו" לא קיבלה בפועל כל החלטה מנהלתית או כלכלית. "גאדו היא תחנת ממסר", אמרה, "ההוראות התקבלו ממילאנו ולא מלוקסמבורג".

תצוגת קיץ 2012 של דולצ'ה וגבאנה במילאנו. AP
תצוגת אופנה של דולצ'ה וגבאנה/AP

דוברם של דולצ'ה וגבאנה סירב להגיב היום על גזר הדין. את התגובה היחידה מצד המעצבים ניתן היה למצוא בטוויטר, שם פרסם גבאנה דקות אחרי ההחלטה תמונה של עץ הדר המסמל את סיציליה, האי האיטלקי שבו נולד, והמשמש גם סמל של שני המעצבים בחתימתם. לצד התמונה נכתב "לשחרר את דולצ'ה וגבאנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully