וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הרוסי לחללי הקורסק: "סילחו לנו"

29.10.2000 / 15:30

במהלך האזכרה הבטיח שר ההגנה, איגור סרגי, למצוא את הסיבה לטביעת הצוללת; היום נמשו מן הצוללת גופות נוספות; בסוף השבוע נמצא מכתב בכיסו של אחד החללים, שסותר את הטענות לפיהן כל המלחים נהרגו מהפיצוץ

שר ההגנה הרוסי, איגור סרגי, נפרד היום לשלום ממלחי הצוללת קורסק. במהלך הטקס שהתקיים באיזור הטביעה, ביקש השר, את סליחת המלחים. "סילחו לנו, היו שלום, נוחו בשלווה", אמר השר והבטיח במעמד זה לפעול בכל דרך על מנת למצוא את הסיבה לטביעת הצוללת. "המלחים ששירתו על הצוללת בהתנדבות קשרו את חייהם עם הים. הם אהבו את מולדתם, את הים ואת הצי", ספד.

הטקס נערך במקביל למבצע חילוץ הגופות, במהלכו עומלים הצוללנים הרוסים ללא הרף, למצוא את גופות החיילים מהתאים שמונה ותשע. הבוקר דווח על מספר נוסף של גופות מלחים שנמשו מן הצוללת. אתמול במהלך חילוץ ארבע גופות נוספות נמצא בכיסו של אחד המלחים מכתב המהווה עדות יחידה וישירה מה עלה בגורל המלחים אחרי הפיצוץ. החייל כתב כי במקום שוררת עלטה. "השעה 13:15. כל אנשי הצוות מאזור שש עברו לאזור תשע. אנחנו 23 אנשים פה. החלטנו על כך משום שאף אחד מאתנו לא יכול לצאת מפה".

מכתב זה סותר את הטענות לפיהן כל המלחים נהרגו מיד עם הפיצוץ, וגרם למהומה רבה ולסערת רוחות בקרב משפחות המלחים. בני המשפחות הביעו תרעומת נגד תפקודו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על שהתעכב בבקשת הסיוע מחו"ל.

משפחות המלחים קיבלו במהלך הטקס, את הבטחתו של סגן נשיא רוסיה, איליה קליבנוב, לנסות ולמשות כמה שיותר גופות מן הצוללת, ואף להעלותה מן המים. משימת החילוץ היא קשה ומסוכנת לחיי הצוללנים. והיא נמשכת כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת.

הצוללת הגרעינית, קורסק, טבעה בחודש אוגוסט בים ברנטס, סמוך לחופי רוסיה. באסון ניספו כל 118 אנשי צוותה. הסיבות לטביעה עדיין לא ידועות. אולם, גורמים רשמיים ברוסיה טוענים כי הצוללת התנגשה בכלי שיט אחר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully