וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חידוש ישראלי: הקסדה שתתקוף בשביל טייס הקרב

19.6.2013 / 13:57

בסלון האווירי בפריז הציגה אלביט קסדה חדשנית, שמאפשרת לטייס לצפות בתמונה צבעונית, באיכות HD, להבחין בין כלי טיס ידידותיים לאויב ואף לקבל מהטייס הוראות תקיפה. צפו

צילום ועריכה: אלביט מערכות

כל טייס קרב יודע כי מבט אחד מספיק כדי לעשות את ההבדל בין חיים ומוות בשדה הקרב. השבוע, בחידוש ישראלי נוסף בסלון האווירי בפריז, השיקה חברת אלביט קסדה לטייס קרב, מהמתקדמות בעולם, מסוג JHMCS2, בעלת חדות מהגבוהות בעולם עבור טייסי הקרב, המאפשרת לטייס להביט במתרחש סביבו בתמונת צבע, ולא שחור לבן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקסדה החדשנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר בראשית שנות השמונים החלו תעשיות ביטחוניות במזרח אירופה לפתח טכנולוגיות המאפשרות לטייס לקבל את המידע על גבי זכוכית בתא הטייס, על מנת שלא להיות שקוע בלוחות השעונים והבקרה. חברת אלביט לקחה את הקסדה צעד אחד קדימה, והגדילה את כמות המידע שיש לטייס במגן השמש של הקסדה. בכך עלתה רמת היכולת לשלוט בה ולבצע פעולות נוספות כמו הנחיות לביצוע משימות מגוונות של גישוש, קבלת התראות, איסוף מודיעין, מעקב אחר מטרות ותקיפה. כמו כן, הקסדה והסנסורים המוטעמים בה יודעים להבחין בין אזורי אויב, כלי טיס ידידותיים ומטוסי אויב כולל קבלת תמונות, סרטוני וידאו בצבע ברמת HD, וסאונד איכותי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
הקסדה תשפר את יכולת ההתמצאות של הטייס בשדה. מטוס F-16 של חיל האוויר/AP

הקסדה שהוצגה לראשונה בצרפת מאפשרת לטייס לראות את התמונה בצבע ובכך משפרת באופן דרמטי את יכולת הזיהוי וההתמצאות הסביבתית של הטייס בשדה הקרב. מארק הודג', סגן נשיא פיתוח עסקי של חברת אלביט מערכות בארה"ב, הסביר בפשטות את יתרונות הקסדה. "ה-JHMCS היא קסדה אינטליגנטית, מוכשרת וזולה יותר. היא משפרת באופן משמעותי מאוד את היכולת של הטייס לקבל מידע". הקסדה מותאמת למטוסי קרב כמו ה-F-15 וה-F-16, המשמשים את חיל האוויר הישראלי, וכן ה-F-18 שבשירות חיל האוויר האמריקני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצצה ממשפחת הספייס שמסוגלת לעקוף את מערכת ההגנה הרוסית s-300/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע החשש מפני פגיעה בעליונות של חיל האוויר הישראלי באזור, חשפה לאחרונה יצרנית מערכות הלחימה המתקדמות הישראלית "רפאל" בביתן הישראלי בסלון האווירי בפריז כמה טכנולוגיות חדשות, ביניהן פצצה מסוג "ספייס-250" שאמורה לתת מענה למערכות הגנה אוויריות מתקדמות כמו ה-S-300.

מדובר בפצצה קטנה וחכמה ממשפחת ה"ספייס-1000" וה"ספייס-2000". ה"ספייס-250" שוקלת 150 קילוגרמים (250 פאונד, ומכאן שמה). הפצצה נטולת המנוע, שתהיה מוכנה לפעילות מבצעית בעוד כשנתיים, פותחת כנפיים עם הטלתה ממטוס הקרב ומסוגלת לפגוע במטרות במרחק של עד 100 קילומטרים.

סמנכ"ל בכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ב"רפאל", אורון אוריול, סיפר כי הפצצה "בעלת ראש ביות אלקטרו-אופטי ומנגנון המאפשר להשוות את המטרה עם תמונה כאשר האזור רווי במשבשי GPS". לדבריו, "הטייס יכול להזין את המטרה בראש הפצצה לפני ההטלה או בזמן מעוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully