וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריינים, גזענים ובורים

בועז ביסמוט

19.6.2013 / 8:32

אין עיר בעולם שיכולה להתחרות בירושלים. אבל נסיעה לירושלים עבור רבים מאיתנו היא גם עצירה בדרך, באבו גוש. אולי בגלל זה מאוד התלהבתי ביוני 2004 מהזימון לחודש ימים במשרד החוץ, לקורס ראשי נציגויות, לפני יציאה לשליחות בבירה ערבית. לקורס המכובד היה בונוס מיוחד: ביקור אצל החברים שלי יעקוב ומוסא איברהים ממסעדת "מפגש קרוון" באבו גוש, כל יום בדרך חזרה הביתה לתל אביב.

במשרד החוץ השתתפתי בלימודי תיאוריה. בערב, אצל יעקוב ומוסא, קיבלתי קורס מעשי. שיעור מאלף בדו?קיום בין יהודים לערבים. קשה היה לי להתחרות עם יעקוב ומוסא מי מכין את החומוס הטוב ביותר, אבל להפתעתי הם גם נתנו לי פייט רציני במי יותר גאה להיות ישראלי.

חשתי תחושת גועל אמיתי מהידיעה על פעולת תג מחיר באבו גוש. צמיגיהם של 28 רכבים נוקבו וסיסמאות מבחילות רוססו במקום שבו סייעו במלחמת השחרור ללוחמים היהודים כשיוסוף ועבד אבו גוש אפילו מצטרפים ללח"י. מה זה בעצם מלמד? שמעבר להיותם עבריינים וגזענים מדובר גם בחבורה של בורים.

הגיע הזמן שאנשי תג מחיר ייעצרו

גם אם אבו גוש לא היה הכפר הערבי היחידי בפרוזדור ירושלים שסייע לנו במלחמת העצמאות עדיין היינו חשים תחושת גועל. לא רק בשבילם, גם בשבילנו. פעולות שכאלה הן פגיעה בערכים יהודיים, הזכיר ראש הממשלה אתמול. צודק. המוסר, היהדות, הישראליות, ההלכה, כולם חוברים יחדיו כדי להוקיע את המעשה.

הגיע הזמן שאנשי תג מחיר ייעצרו. צריך להבין כי מעבר לפגיעה בצמיגים, קירות, בתים, עצי זית, כנסיות ומנזרים, חבורת הבריונים האלה גם פוגעת בשמה הטוב של המדינה. ובעידן של מלחמה תקשורתית לפעולות מסוג זה יש משמעות ומחיר. רק בשביל זה הם זכאים לתואר פעילי טרור. בינתיים הקבינט מכנה אותם "התאחדות בלתי מותרת".

הרמתי אתמול טלפון לחברי מוסא. קצת התביישתי למען האמת. רציתי לבקש סליחה. הוא היה נינוח. "זה לא משפיע בכלל על שום דבר", אמר לי. "יש בינינו היהודים והערבים יחסים של אהבה, אחווה, דו?קיום ושכנות טובה. כך היה בעבר וכך זה יישאר".
והסיסמאות האלה של "ערבים החוצה" לא פוגמות?, שאלתי. הן לא יכולות להשפיע על הדור הצעיר? "מדובר במיעוט שבמיעוט.

הם לא מייצגים כלל את העם היהודי", ענה. מוסא, שלמד בצעירותו בבית ספר יהודי בירושלים, אמר כי בכפר לא רוצים לעשות רעש מהסיפור. רעש זה לעשות להם פרסום. עבור מי שמחפש לפגוע בשמה הטוב של ישראל - פעילי תג מחיר הם סוג של שותפים.

מבצעי המעשה המתועב לא יצליחו לפגוע בדו הקיום המופלא של אבו גוש. מה שהם כן הצליחו זה לגרום לנו בפעם הראשונה לצאת עם טעם רע בפה מאבו גוש. וזה באמת מעשה כמעט בלתי אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully