וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו "יואב עם הרסיס בישבן" שעליו דיבר בנט?

יהושע בריינר

18.6.2013 / 14:47

מאז שהמשיל שר הכלכלה את החיים עם הפלסטינים לרסיס בישבן של חברו, עלתה השאלה מיהו אותו חבר. ביישוב קדומים בטוחים שהם יודעים: יואב מרדכי, מפקד חטיבה שצמח בגולני

צילום: באדיבות מועצת יש"ע, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדברי השר בנט, אתמול)

המערכת הפוליטית סערה אמש בעקבות משל "הרסיס בישבן" שנתן שר הכלכלה, נפתלי בנט, כדוגמה להמשך החיים של מדינת ישראל עם הפלסטינים. כזכור, בנט ביקש להדגים מצב שבו חיים לצד הפלסטינים גם כשהדברים אינם מושלמים, והביא כדוגמה את הישבן של חברו "יואב מגולני" שנפצע מרסיס בישבן ורופאיו המליצו לו לחיות עם הרסיס בגופו על אף הכאב, מכיוון שהוצאתו עלולה להוביל לנכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל"מ יואב מרדכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשל השנוי במחלוקת של בנט גרר תגובות סוערות מכל קצות הקשת הפוליטית על הישבן של יואב, אבל שאלה מעניינת יותר שעלתה היא מיהו אותו יואב אליו התכוון יו"ר הבית היהודי. ביישוב קדומים שבשומרון בטוחים שיואב שאליו התכוון בנט הוא שכנם, אלוף-משנה יואב מרדכי, קצין מצטיין שצמח בחטיבת גולני, שמבלי שרצה, הפך איבר בגופו לאחד המפורסמים במדינה. מרדכי, המשמש כיום כמפקד חטיבת מילואים, נפצע באורח קשה מאוד לאחר שעלה על מטען חבלה בדרום לבנון, כשהיה מפקד פלוגה ב-96'. באירוע הקשה נהרגו ארבעה חיילים, ויואב פונה מהמקום במצב קשה עם רסיסים בכל חלקי גופו. לאחר תהליך שיקום שארך שנים ארוכות, הצליח יואב לשוב לעצמו ואף חזר לצבא לתפקידי לוחמה, אם כי עד היום הוא סובל מהפציעה הקשה.

"זו לא הפעם הראשונה ששמעתי את המשל הזה"

הטענה שזהו "יואב" אליו התכוון בנט מתחזקת בשל העובדה שבדומה לשר הכלכלה, גם המח"ט מגולני התחיל את דרכו הצבאית בסיירת מטכ"ל, כשהשניים, מהבודדים ביחידה עם כיפות לראשיהם, הם בני אותו הגיל. מרדכי הודח מהמסלול בסיירת והמשיך לקריירה מפוארת בגולני, בזמן שבנט המשיך ביחידה המובחרת ובהמשך עבר למגלן.

"זו לא הפעם הראשונה ששמעתי את המשל הזה של בנט ודי ברור שהוא מתכוון למרדכי", מספר תושב קדומים. "כששמענו על הסערה אתמול, כשבנט דיבר על חבר שלו מגולני עם רסיס, כולם ישר חשבו מרדכי". גם גורמים בבית היהודי מזהים את יואב של בנט עם אלוף המשנה מקדומים, שנחשב מודל להערצה בשומרון ומשפחתו הייתה ממייסדי היישוב. למעשה, בנט השתמש כבר לא אחת במשל "הישבן של יואב", במיוחד בנאומיו במהלך מסע הבחירות, אולם זוהי הפעם הראשונה שהסיפור מקבל תהודה ציבורית, בין היתר בשל העובדה כי הדברים נאמרו כשבנט כבר משמש כשר בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully