וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב סתיו לא נכנע לאלימות: "רוח גבית מהציבור"

17.6.2013 / 20:12

מקורבי מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי סיפרו כי דברי העלבון מצד הרב עובדיה יוסף והתקיפה הפיזית בחתונת בתו של רב הכותל רק חיזקו אותו: "מעז יצא מתוק"

הרב דוד סתיו אמנם ספג מילים קשות מכיוונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף ואף הותקף פיזית בידי בחורי ישיבה, אך נראה כי מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מסרב להיפגע. מקורבי הרב, העומד בראש ארגון רבני צהר, סיפרו היום (שני) כי סתיו לא נכנע לביקורת. "הוא ממשיך להתנהל כרגיל ומכל הצוות שסביבו, הוא הכי חזק, למרות שזה פגע בו אישית", אמר אחד ממקורביו בשיחה עם וואלה! חדשות. "אמירות כאלה והתנהגות כזו בוודאי אינן נעימות, ובסך הכל מדובר ברב. הוא גם איש משפחה ויש לו ילדים, וזה ממש לא נעים".

אותו גורם טען כי גם בני משפחתו של הרב סתיו פגועים מהדברים. "זה לא נעים למשפחה, אבל הם אנשים מאוד חזקים", אמר. "ברור שלא קל לשמוע שאומרים על מישהו ממשפחתך שהוא רשע, בטח כשכל המדינה יודעת על זה, אבל הם מתמודדים עם זה בחוזקה". הגורם דחה את הטענות ולפיהן הרב סתיו "מסוכן ליהדות", כדברי הרב עובדיה. "מי שטוען כך - שיביא פסק הלכה אחד שמוכיח את זה. כולם מדברים, אבל שיביאו פסק הלכה אחד. גם כשאומרים שהוא לא דורש קבלת עול תורה ומצוות כחלק מתהליך הגיור, הדברים האלה פשוט לא נכונים. הרב התייחס לזה לאחרונה, ואמר מפורשת שחלק מהגיור על פי ההלכה זה קבלת עול תורה ומצוות והוא לא יכול לוותר על זה, זה חלק מהתהליך וככה יהיה גם תחת הנהגתו, אם ייבחר".

מקורב אחר בחר להסתכל על ה"יתרונות" של המתקפות האחרונות על הרב סתיו. "זה לא פשוט, אבל אני מרגיש שלאור מה שקרה, הרוח הגבית שהרב קיבל גם מהציבור וגם מהגוף הבוחר, הטלפונים הרבים והתמיכה הגדולה, מוכיחים שהמתקפה עושה רק את ההפך ומגבירה את התמיכה ברב", הסביר. "בוודאי שלא הייתי מתכנן את זה, אבל מעז יצא מתוק". לדבריו, לאחר שהותקף אתמול בחתונת בתו של רב הכותל, שמואל רבינוביץ', הוא יצא מהאולם ונתקל בעשרות חרדים שביקשו שיברך אותם. "זה דבר רע, אבל במבחן התוצאה יש תועלת".

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
חברי הכנסת גינו את התקיפה המילולית. הרב עובדיה/עומר מירון

הוא הדגיש כי הרב סתיו נחוש בדעתו וממוקד-מטרה עוד יותר לאור המתקפה הקשה כנגדו. "הוא נחוש בדעתו וזה רק מחזק אותו", אמר. "אם היינו צריכים להביא ראיות למה צריך אותו ברבנות ולמה צריך לגרום לשינוי, אז קיבלנו את זה בשידור חי". הוא העריך כי לא ההתנגדות הקשה של חלק מרבני הציונות הדתית היא שהכשירה את הקרקע למתקפה נגד הרב סתיו. "למרות ההתנגדות, אף אחד מרבני הציונות הדתית לא אמר דברים נוראיים מהסוג שהרב עובדיה אמר. כל דבר יכול היה להכשיר את הקרקע למתקפה, אבל ההתנגדות שלהם היא לא זו שגרמה לכך. אריה דרעי הוא זה שגרם למתקפה של הרב עובדיה יוסף נגד הרב סתיו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"המאבק על הרבנות הראשית הידרדר למחוזות אפלים"

גם חברי הכנסת גינו בתוקף את דברי הרב עובדיה ואת התקיפה הפיזית נגד הרב סתיו. סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), אמר כי הוא "מגנה כל אמירה כלפי הרב סתיו שיש בה ולו רק רמיזה על כך שהרב סתיו אינו תלמיד חכם או שאין בו יראת שמים. קטונתי מלבקר את הרב עובדיה, אך עם זאת, הדברים שנאמרו פוגעניים ולא ראויים. עלינו להרבות אהבת חינם ולא שנאת חינם".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) קרא לאישי ציבור, ובפרט למנהיגים הרוחניים של כל המחנות בציבור החרדי והדתי, לגנות את המתקפה על הרב סתיו. "אנו מצפים מהנהגה רוחנית, ולא משנה מה השקפתה, שתגנה בכל פה, ובוודאי לא תעודד, פגיעה במנהיג דתי אחר", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "חבל שבמסגרת של התמודדות פוליטית, ובוודאי על תפקיד של רב ראשי, יש מי שמוביל את הציבור לפינות חשוכות כאלה. 70 פנים יש לתורה ואף אחת מהן היא לא של אלימות והסתה של רב אחד נגד רב אחר".

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) התייחסה לאירועים האחרונים ואמרה ש"מלחמת הרבנות הראשית חצתה גבולות אסורים". לדבריה, "את ההשלכות ראינו כבר אמש. הגענו לאלימות פיזית כנגד הרב סתיו. לא ניתן לנתק בין השתלחויות הרבנים לבין אלימות הנערים. המאבק על הרבנות הראשית הידרדר למחוזות אפלים ופוגע באופן קשה ברבנות הראשית עצמה. עדיין יש הזדמנות לתקן ולנהל את המחלוקות כפי שמקובל בבית המדרש, ולא בדרכים שמזכירות עולם תחתון".

חבר הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי) אמר כי התקיפות נגד הרב סתיו מחזקות את העובדה ש"צריך רוח חדשה ברבנות הראשית, בלי 'ההתבטאויות' (שהן בעצם גידופים ואיומים), בלי המינויים המשפחתיים של ש"ס, בלי הקנאות והקיצוניות המטורללות, בלי הלחשנים והבחשנים באצטלת קדושה, בלי ההשפעה המצמיתה של החברה החרדית על הרבנים הראשיים". לדבריו, "אנחנו רוצים רבנות ראשית שדואגת למתגיירים, ולשומרי הכשרות והשמיטה, רבנים שרואים במדינה את 'ראשית צמיחת גאולתנו', שפועלים בחן ובחסד למען כבוד השבת ואהבת התורה. זה כל כך פשוט, אלמנטרי, שצריך להיות פנאט אמיתי כדי לא להבין את זה".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב, גינה גם הוא את האלימות הפיזית והמילולית. "האלימות וההסתה נגד סתיו מבטאות כיוון בריוני וחסר סובלנות שהוא סכנה ליהדות", אמר. "ההתקפות נגד סתיו הן הוכחה נוספת להידרדרות הבלתי פוסקת של הרבנות הראשית, שמהווה בעיקר מפעל לייצור המוני של חילול השם. היא לא תורמת לאופייה היהודי של המדינה אלא מחבלת בו. סתיו לא יוכל לתקן זאת. מה שהרבנות הראשית צריכה אינו רב נעים הליכות וחייכני. מה שצריך זה לבטל את הרבנות הראשית, את כוח הכפייה הדתי שלה. כל יום שבו הרבנות ממשיכה לפעול מחמיר את הנזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully