וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים שצללו בקישון על דחיית תביעתם: נגיש ערעור

שירה הוד ורונית אבידן-שינפלד

17.6.2013 / 20:33

יורם שרר, לוחם לשעבר בשייטת שצלל בנחל המזוהם וחלה בסרטן, התייחס להחלטת בית המשפט לדחות את התביעה של לוחמי השייטת נגד המדינה: "להגיד שאין קשר סיבתי זה לא הגיוני"

לוחמי השייטת ממשיכים להיאבק: יורם שרר, לוחם לשעבר בשייטת 13, שצלל בנחל הקישון המזוהם וחלה בסרטן, התייחס אחר הצהריים (שני) להחלטת בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות את התביעה שהגישו 70 אנשי שייטת וצוללנים לשעבר בחיל הים נגד המדינה, בטענה כי במסגרת שירותם הצבאי צללו בקישון וכתוצאה מכך לקו במחלות קשות. שרר, תושב נהריה, שהיה בין המעורבים בהגשת התביעה האזרחית, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: זה ברור שיש קשר סיבתי ולא מפתיע אותי שנדחה. אנחנו נערער לעליון". עוד אמר שרר: "בעבר הוצעו לנו סכומים מגוחכים ואנחנו התנגדנו להם. רצינו לפחות לקבל את ההכרה של השופט אבל לקבל פסיקה שאין קשר סיבתי זה לא הגיוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הוכח קשר סיבתי בין מחלותיהם של התובעים לבין חשיפתם למים. נחל הקישון לאחר שיקומו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נירה קורן, אשתו של מנחם קורן, לוחם שייטת לשעבר, התייחסה אף היא להחלטת בית המשפט: "אני קיבלתי עכשיו את הידיעה, ואני רוצה להגיד שראינו שלשופט אין הרבה ניסיון במהלך המשפט. הוא היה משועמם ונגדנו לאורך כל המשפט. לא ציפינו לבשורות, ועורך הדין אמר שהוא מכין ערעור. זה היה ברור. בשבילנו התגובה שלו אינה הפתעה, הרגשנו מה עומד לקרות".

"היה חשוב לי שמשרד הביטחון ייקח אחריות"

לעומתם, יובל תמיר, קצין לשעבר בשייטת שצלל בנחל המזוהם והוכר על ידי ועדת שמגר כנכה צה"ל לאחר שחלה בסרטן, הצהיר על התנגדותו לתביעה האזרחית: "ברגע שהכירו בתביעה שלנו נגד משרד הביטחון, אני פרשתי". לדבריו, "לי היה חשוב שיכירו בנו כנכי צה"ל, שמשרד הביטחון ייקח אחריות. שלחו אותנו בתור חיילים לצלול במי הקישון המזוהמים, והיה לי חשוב שידעו לקחת אחריות בתור מי ששלחו אותנו. אין לי טענות לוועדת שמגר. לדעתי המאבק שמתנהל עכשיו עושה נזק למאבק שניהלנו בזמנו. ערכית כאזרח במדינה וכמפקד בצבא זה לא נכון". מעבר לכך טוען תמיר כי אין אפשרות להוכיח קשר בין מחלות הסרטן השונות לבין החשיפה לכימיקלים ספציפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את תביעותיהם של אנשי שייטת וצוללים לשעבר בחיל הים, נגד המדינה. התובעים, ששירתו בצה"ל בשנות ה-70' וה-80', טענו כי במסגרת שירותם הצבאי צללו בנמל הקישון וכתוצאה מכך לקו במחלות קשות, בהן מחלות ממאירות עקב זיהום מי הנחל. השופט ד"ר עדי זרנקין קבע בפסק דינו כי לא הוכח קשר סיבתי בין מחלותיהם של התובעים לבין חשיפתם למי הקישון. התביעה הוגשה נגד חברת "חיפה כימיקלים", עיריית חיפה, איגודי ערים חיפה ובתי הזיקוק שלכאורה גרמו לזיהום הנחל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully