וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניחו לרב עובדיה ממאבקי הרבנות

ד"ר חיים שיין

17.6.2013 / 8:23

ליבי ליבי על הרב עובדיה יוסף, שזקנותו מביישת את גדלותו וגאונותו, שעליה עמל עשרות רבות בשנים. הרב משול למי שכל חייו עמל בחריש ובקציר, וברגע אחד הצית תבערה שכילתה את כל הגורן והיקב. בני ביתו של הרב ופוליטיקאים של ש"ס מנצלים את תמימותו ומשסים אותו ברבנים, בפוליטיקאים, בעם ישראל - לצורכיהם בלבד - בלי להתחשב בכבוד התורה, בכבוד הרב ובכבוד הציבור. במאבקו ברב דוד סתיו מפגין הרב מלחמה רעה, מרושעת, דלת סגנון, ובעיקר כזו העומדת בסתירה מוחלטת להלכות הבסיסיות ביותר של איסורי רכילות ולשון הרע, שאותן הוא יודע בעל פה ואת חומרתן הוא מכיר.

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

נשגב מבינתי כיצד "גדול הדור", בפי חסידיו, קובע קביעות חמורות כל כך ("צלם בהיכל", "לא ראוי לכלום", "מסוכן לרבנות") נגד אדם שאותו אינו מכיר ומעולם לא פגש, רק בהתבסס על דברים ששמע מראשי המפד"ל הבאים אצלו. הלכה יסודית ביותר בדיני ממונות היא זכותם של שני הצדדים להישמע בפני הדיין, ואילו הרב עובדיה שופך את דמיו של הרב סתיו בראש כל חוצות בלי לתת לו זכות בסיסית להישמע. קשה לי להאמין שהרב עובדיה תמים עד כדי כך, שאינו מבין שגם לראשי המפד"ל הלוחשים על אוזנו יש אינטרסים.

הבחירות לרבנות הראשית לישראל מוציאות בכל יום את דיבת התורה ושומריה רעה. כמי שנפגש תדיר עם סטודנטים צעירים, חילונים ברובם, אני מתקשה למצוא תשובות לשאלותיהם בדבר התנהלות הרבנים וביזוי הדת. בישראל מתנהלת כבר שני עשורים מערכה כבדה על דמותה של המדינה כמדינה שערכיה יהודיים ודמוקרטיים. הרב עובדיה, הרב דרוקמן, עושי דברם ובוחשי קדרתם גורמים לכך שהיהדות תפסיד במערכה. המוני בית ישראל המחוברים ליהדותם, המצפים לאורה והמייחלים לשמוע את דבר השם מקבלים מרבנים מנות גדושות של שנאת איש לרעהו, מניפולטיביות ויצריות מזיקה.

"החילונים אוהבים אותו"

ייתכן מאוד שהכעס של הרב עובדיה על הרב סתיו נעוץ בכך ש"החילונים אוהבים אותו", כפי ש"האשים". מבחינתו מדובר בחיסרון, אך מבחינת תורת ישראל - מדובר ביתרון עצום. לראשונה בתולדות הרבנות הראשית לישראל הציבור החילוני מעורב ומגלה אכפתיות בנוגע למי שייבחר. הרבנות היא מראה של היהדות, בעיקר אל מול הציבור החילוני, כזו שאמורה להציג בפתיחות ובמאור פנים את גדלותה, עוצמתה וחיוניותה של ההלכה היהודית.

לכבוד התורה ולכבודו של הרב עובדיה יוסף, אנא, בני ביתו והפוליטיקאים, הרפו ממנו, הניחו לו. אל תביישו אותו בשם האינטרסים הזרים שבשמם אתם פועלים. רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת תאוות המשרות והממון הכשר שלכם תשביעו במקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully