וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נלחם צה"ל במתנחלים רעולי הפנים?

יהושע בריינר

16.6.2013 / 14:52

בשנים האחרונות רואים יותר ויותר מתנחלים המסתובבים עם כיסוי על ראשם בשומרון כדי להימנע מזיהוי בעת עימותים עם כוחות הביטחון. בפיקוד המרכז החליטו שלא להשלים עם התופעה

צה"ל נגד רעולי הפנים: התופעה שבה מתנחלים באזור השומרון מסתובבים רעולי פנים במהלך עימותים עם פלסטינים ועם כוחות הביטחון התפשטה מאוד בשנים האחרונות, ומקשה על המשטרה לזהות את המעורבים. כעת הוחלט בפיקוד המרכז להילחם בתופעה. לוואלה! חדשות נודע כי באחרונה הונחו כוחות הביטחון הפועלים באזור לדרוש מרעולי פנים להזדהות בפניהם בעזרת תעודת זהות ואף לדרוש מהם להסיר את הכיסוי ולגלות את פניהם. ההנחיה ניתנה בעיקר לכוחות מג"ב הפועלים באזור, על רקע התמודדותם עם התופעה, שנקלטה לא אחת בצילומי וידאו במהלך עימותים עם פלסטינים.

מתנחלים, רעולי פנים וחיילי צה"ל, פברואר 2013. חדשות 24
מתנחלים רעולי פנים מתעמתים עם שוטרים, לפני כמה חודשים/חדשות 24

התופעה, שהייתה בעבר בעיקר נחלתם של הפלסטינים, אומצה בשנים האחרונות גם על ידי מתנחלים, שהגיעו לעימותים מראש עם כיסוי על פניהם על מנת למנוע מהמשטרה ומכוחות הביטחון לזהותם ולהכשיל את האפשרות להעמידם לדין בעתיד. על פי ההנחיה החדשה, לא רק שהשוטרים יכולים לדרוש מהמתנחלים להסיר את כיסוי הפנים, הם אף יכולים להוריד אותו מהם בכוח.

"אף יהודי לא צריך להסתובב רעול פנים"

"באזור השומרון אף יהודי לא צריך להסתובב רעול פנים", אמר קצין בכיר בפיקוד המרכז. "רק למי שכוונותיו מראש אינן טהורות יש סיבה שלא להראות את פניו. רק למי שיש מה להסתיר מסתובב רעול פנים, ועצם התנועה עם כיסוי על הפנים היא עילה מבחינתי לחייב את האדם להזדהות". לדבריו, יש הבדל גדול בין מי שרוצה לקיים מחאה לגיטימית לבין מי שמסתובב רעול פנים על מנת להכשיל את ההליך הראייתי.

הקצין הסביר כי ההנחיה לכוחות לא נמצאת בראש סדר העדיפויות של הכוחות בשטח, והוא מדגיש כי מטרתם ממשיכה להיות "קודם כל למנוע את זריקת בקבוק התבערה אל עבר הכביש או את הפיגוע הבא", אך לדבריו אם כוח נקלע לעימות ובו מסתובבים רעולי פנים, הם מונחים לבקש מהם להזדהות. "מדובר בסך הכול ב-5% מתוך כלל האוכלוסייה באזור שהם הבעייתיים. יתר האוכלוסייה כאן מתנגדת לתופעה, ובוודאי לאירועים שבהם מותקפים פלסטינים או כוחות הביטחון", הוא אמר.

בפיקוד המרכז מצביעים לאחרונה על כמה אירועים חמורים שבהם הותקפו כוחות הביטחון. במאחז חוות גלעד הותקף אתמול מפקד פלוגה בחיל השריון על ידי שני מתנחלים, לאחר שביקש להפריד עימות בין קבוצת יהודים לפלסטינים במקום. שני הישראלים נעצרו והקצין עצמו הגיש תלונה במשטרת אריאל. לפני כשבועיים, הותקף שוטר מג"ב ממוצא ערבי במאחז "כיפה סרוגה" ביצהר על ידי שני פעילי ימין שאינם תושבי ההתנחלות, כשאחד מהם רעול פנים. השוטר הגיע למקום על מנת למנוע עימות בין תושבי המאחז לפלסטינים, והשניים ניגשו אליו, איימו עליו ואמרו לו "נלך אתך מכות, בוא נראה אותך בלי המדים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully