וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין הומוסקסואל - יש דבר כזה?

14.6.2013 / 16:43

רוב העבריינים המגלים משיכה לבני מינם יעדיפו להסתיר זאת - כך מודים עורכי דין ואנשי העולם התחתון. והסיבה העיקרית? הגבריות בונה את המוניטין. "מי שייצא מהארון ינודה"

האם קיימת הומוסקסואליות בעולם התחתון? "לא יכול להיות"; "אין דבר כזה"; "זה לא קיים אצלנו" – אלו רק חלק מהתגובות, ועוד המתונות יחסית, של עבריינים מוכרים לשאלה. הידיעה כי יהיו תוצאות תיק הבר-נוער שיהיו, בין החשודים בו גם עבריינים הומוסקסואלים – תפסה את סביבתם של החשודים במעשה בהפתעה גמורה. ישראל, כמו שאר העולם, אמנם התקדמה במרוצת השנים בתחום הקבלה של חד-מיניות, אולם העולם התחתון נגוע עדיין בהומופוביה פחות או יותר מוחלטת – ועל פי ההערכות – כך זה גם יישאר.

מומחים מסבירים זאת בקודים של הגבריות והשתיקה, ה"אומרטה" - העקרוניים כל כך בתחום הפשע המאורגן. מקרים כאלה כמובן קיימים, אולם גורמים בעולם התחתון מתעקשים – לא בבית ספרנו. "הדבר הכי חשוב שיש לעבריין הוא השם שלו", אומר אחד מהם. "והשם מורכב קודם כל מגבריות. בעולם שלנו, זאת סתירה". אבל אפילו ביניהם יש כאלה שמודים: "זה קיים, אבל בחדרי חדרים. לא מדברים על זה". ואפילו ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב מבינים שלא כדאי להם לבנות על כך שהצעיר החשוד במעורבות ברצח בבר נוער יודה אי פעם בקיום מגע מיני עם הפעיל מהקהילה הגאה, ובכך יספק להם את המניע לרצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפנה עורף לכל החברים שלו", עד המדינה ההומוסקסואל בפרשת הבר-נוער/מערכת וואלה!, צילום מסך

י', שריצה כבר חמישה מאסרים ומוכר מתחום האלימות, מכיר את החשודים בפרשת הבר-נוער מהשכונה. "זה לא מקובל אצלנו", הוא אומר. "אין דברים כאלה. אם מישהו ייצא מהארון הוא ינודה. באופן אישי, אולי הוא יישאר חבר שלי בלב, אבל כלפי חוץ אני אתנער ממנו לחלוטין. אני לא אגיע אפילו לפגישה עם מישהו כזה. אני לא מכיר מישהו מהקהילה שגם משתייך לעולם התחתון". י' מכיר את עד המדינה בפרשת הבר-נוער מילדות. "עד לפני כמה חודשים לא ידענו שהוא מהקהילה", הוא אומר. "והנה, זה מה שקרה בסוף. הוא הפנה עורף לכל החברים שלו".

"כנראה הוא נקלע לעולם הזה בטעות", מסביר ד', עבריין מוכר מתחום משפחות הפשע ויעד של היחבא"ל. "הגיע למועדון ולא ידע שזה מקום כזה. אדם מהקהילה לא היה מצליח בעולם שלנו. אף אחד לא היה עושה אתו עסקים". ר', המוכר מתחום האלימות והרכוש, נשמע יותר נחרץ: "אצלנו יש רק ערסים, לא הומואים. אני לא מכיר דבר כזה. אם מישהו כזה יחשוף את עצמו בעולם שלנו – עלולים אפילו לפגוע בו. אני אישית הייתי פשוט מפנה אותו מהאזור שלי".

העדיף לרצות מאסר עולם - מאשר לצאת מהארון

עורך הדין רונן רבי, המשמש סנגור פלילי זה עשור, מציין כי מעולם לא נתקל בדבר כזה - עבריין הומוסקסואל. "השניים לא יכולים לדור בכפיפה אחת. אם מישהו ייצא מהארון – הוא לא יוכל להמשיך להשתייך לעולם הזה", אמר. א', סוחר סמים, מנסה לספק הסבר משלו לדברים: "לא אוהבים דברים כאלה אצלנו. לי באופן אישי זה לא מפריע, אבל בסביבה שלי זה לא יעבור בשתיקה. בסביבה הזאת, מדובר בדרך כלל באנשים דתיים, יראי שמים. לא יכול להיות שהם יעשו או יקבלו דברים כאלה".

הצעיר העומד במרכז המניע לכאורה לרצח בבר-נוער ממלא פיו מים. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב משקיעים מאמצים ומפעילים אין-ספור תרגילי חקירה, במטרה לגרום לו להודות שעבר תקיפה מינית מצד הפעיל בקהילה ההומו-לסבית, העצור אף הוא. אבל גם בימ"ר יודעים: הסיכוי לכך קלוש. עבור הצעיר, שהיה קטין בעת שבוצע בו לכאורה המעשה, הודאה כזאת תפגע קשות במעמדו. עורך הדין הפלילי אבי עמירם נזכר בלקוח מהעבר שהעדיף לרצות מאסר עולם – מאשר לצאת מהארון. "זה היה בשנת 94'", הוא נזכר. "אם היום, ב-2013, מסתכלים על זה בעין לא יפה, תארו לעצמכם איך זה היה אז".

הלקוח שלו נעצר בחשד לרצח שאירע בחיפה. במשטרה חשדו שהוא רצח אדם עמו נפגש לצורך קיום יחסי מין הומוסקסואליים. "הסיפור שהוא סיפר לי היה שלאחר קיום יחסי המין, שהיו בלתי מוגנים, הקורבן הודה בפניו שהוא נשא איידס. הרצח, לפי גרסתו, היה בהתקף של זעם בעקבות הגילוי. הסברתי לו שהפרקליטות אולי תפחית את האישום להריגה אם רק יודה בכך – והוא סירב בכל תוקף. הוא אמר לי, 'אני מעדיף לשבת במאסר עולם מאשר להודות שאני הומו'. בסופו של דבר הוא הורשע ברצח".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יוני 2013. שלומי גבאי
חגי פליסיאן וקרוב משפחתו, שלכאורה הותקף מינית על ידי שאול גנון/שלומי גבאי

מקום בו מקובל לחשוב שהומוסקסואליות נפוצה יותר הוא בין כתלי הכלא. למרות זאת, בשרות בתי הסוהר מציינים כי התופעה אינה קיימת כמעט, במיוחד משום שהאסירים עצמם מוקיעים זאת. לדברי ד"ר אורי תימור, קרימינולוג בכיר ומרצה באוניברסיטת בר אילן ובמכללה האקדמית באשקלון, "קשה לאמוד את ממדי התופעה כי היא לא מדווחת ולא מדוברת. בארצות הברית התופעה הרבה יותר נפוצה. שם יש הרבה יותר אסירים שלא יוצאים לחופשה ויש להם צרכים. 10% מהאסירים שם מדווחים כי עברו אפילו אונס הומוסקסואלי בכלא. בארץ, למרבה הפלא, כמעט שלא מוכרים מקרים כאלה. בכלא הנשים נווה תרצה לעומת זאת, התופעה של זוגיות חד-מינית נפוצה מאוד".

כשוויטו ספטפורה נצפה בבר גייז ב"סופרנוס", היה ברור שימיו ספורים. אפילו הקרבה המשפחתית לבוס הגדול לא עזרה לו, והוא נרצח באכזריות. יוצרי הסדרה אולי לקחו את האלימות צעד אחד קדימה, אולם קו העלילה נותר קרוב למציאות. פרופסור מנחם אמיר, חתן פרס ישראל לחקר הקרימינולוגיה ומומחה לתחום הפשע המאורגן, מתעקש אף הוא שגם אם זה קיים, זה נעשה בחדרי חדרים. "העולם התחתון מדגיש גבריות. הוא לא אוהב הומוסקסואליות, כי הם קלים להיסחט כדי לשמור על הסוד שלהם, במקום שצריך לשמור בו יותר מכל על קוד השתיקה – 'אומרטה'", הסביר.

"הקוד השני הוא גבריות. זה דבר שצריך להגן עליו בנשק", הוסיף פרופ' אמיר. "גבריות ושמירת סוד הם שני המוטיבים הבסיסיים של פשע מאורגן ולכן הם מתנגשים עם התנהגות הומוסקסואלית גלויה. אלה דברים עתיקים, שככה גם יישארו. חקרתי את המאפיה בסיציליה ושם לא נתקלתי בהומוסקסואליות. גם בקרב היאקוזה ביפן זה לא קיים. אם יש נטייה כזאת, היא תישמר בסוד בכל מחיר. גם בעניין הבר-נוער נראה שזה הסיפור. החשוד המרכזי גילה שקרוב משפחתו קיים לכאורה יחסים הומוסקסואליים. זה עד כדי כך מוקצה, שהוא חשש שכל המשפחה שלו תתויג כבעייתית, ונראה שבתגובה לכך הוא עשה את מה שעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully