וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בבר-נוער: הפעיל הגאה ישוחרר למעצר בית

14.6.2013 / 2:25

הפעיל, שנעצר במסגרת חקירת הרצח, ישוחרר למעצר בית בהסכמת המשטרה. אפשר שהדבר מצביע על פריצת דרך בחקירה, בה הוא שיתף פעולה עם החוקרים. ייתכן ששמו יותר לפרסום

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

(הפעיל הגאה בבית המשפט, ביום שלישי)

הפעיל מהקהילה הגאה שנעצר במסגרת חקירת הרצח בבר-נוער ב-2009 ישוחרר בבוקר (שישי) למעצר בית בהסכמת המשטרה. ייתכן שהדבר מצביע על פריצת דרך בחקירה, שבמסגרתה הוא שיתף פעולה עם החוקרים.

הפעיל, שנעצר בחשד שתקף מינית את אחד החשודים במעורבות ברצח, יובא היום לדיון בבית משפט השלום בתל אביב. בנוסף לסוגיית מעצר הבית, צפוי בית המשפט להחליט אם להתיר לפרסום את שמו של האיש, לבקשת אמצעי התקשורת. צו איסור הפרסום על זהותו עדיין שריר וקיים גם אחרי שחלק מפרטי הפרשה הותר לפרסום ביום שלישי. השופט עידו דרויאן הסביר השבוע כי נעתר לבקשת המשטרה שלא לפרסם את שמו כדי לאפשר למשטרה לבצע פעולת חקירה נוספת. החשוד עצמו אמר בדיון הקודם: "אני מאמין שהסרת צו איסור הפרסום כרגע תפגע בחקירה".

הרצח בבר-נוער: כותרות אחרונות
המתלוננת נגד פעיל הקהילה הגאה: "השכיב אותי באלימות"
תלונה נגד הפעיל בקהילה הגאה: ניסה בעבר לאנוס
המשטרה לוחצת על הפעיל להודות שביצע אקט מיני בצעיר
החשוד ברצח בבר-נוער: לא רצחתי, ניסיתי לסחוט הפעיל הגאה

הפעיל הידוע בקהילת הלהט"ב  החשוד בקשר לרצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
הפעיל החשוד בתקיפה מינית של אחד החשודים בפרשה, השבוע בבית המשפט/דרור עינב

בימים האחרונים השקיעו אנשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב מאמצים ניכרים על מנת להביא את הפעיל לידי הודאה בכך שביצע אקט מיני בחשוד בפרשה, הנתון גם הוא במעצר. זאת, מתוך הנחה כי ההודאה תהווה מפתח להשגת ראיות מספיקות ולהגשת כתב אישום. לצורך כך הוצע לפעיל הסכם שיקשור אותו למעשה בתמורה להגנה כעד מדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לא די בחשדות בדבר תקיפה מינית של הצעיר, שהיה קטין כשהמעשה בוצע לכאורה, השבוע החלה המשטרה לבדוק גם את טענותיה של טרנסג'נדרית – אישה שהייתה בעבר גבר – שלפיהן הפעיל הגאה ניסה לאנוס אותה והטריד אותה מינית בשנת 1997.

בראיון שהעניקה אתמול לקול ישראל טענה האישה: "הוא ניסה להפשיט אותי ולגעת באיבר המין שלי, הוא הוציא את איבר המין שלו. הייתי בהלם. הוא ניסה להשכיב אותי לכיוון המיטה, באלימות. יכול להיות שהיה אגרסיבי קצת. אני אמרתי שאני לא מעוניינת". לדבריה, כשניסתה לברוח הוא צעק והתעצבן עליה. התלונה עלולה להקשות על המשטרה להפוך את החשוד לעד מדינה, כיוון שהחסינות שהמשטרה יכולה להציע לו אינה כוללת תלונות עתידיות.

יוני 2013. שלומי גבאי
חגי פליסיאן החשוד בביצוע הרצח, יחד עם הצעיר שהותקף מינית לכאורה/שלומי גבאי

לאחר מעצרו של הפעיל אמר פרקליטו, עורך דין רן אלון מהסנגוריה הציבורית, כי מרשו מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו, כמו גם את ההערכה כי ידע על הקשר לכאורה בינו לבין הירי בבר-נוער. "כל התקופה מאז הרצח המזעזע ועד ליום מעצרו הוא ניסה לסייע ככל יכולתו למשטרה לפענח את הרצח ומאוד ישמח על תפיסת האשמים בביצוע המעשה", אמר עו"ד אלון. "חשוב לציין כי מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי מפתיע וגרם לו לנזק עצום, שכן מדובר באדם שפעל רבות למען הקהילה שאליה הוא משתייך ואף זכה באות הוקרה על פעילותו ההתנדבותית הרבה. כל המעצר שלו הוא לטעמי מיותר".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully