וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ביוון על סגירת רשות השידור: "הקיסר סמאראס רודה בנו"

13.6.2013 / 15:10

אלפי מפגינים התקהלו מול האולפנים ששידוריהם הוחשכו וטענו שראש ממשלת יוון סמאראס רודף אותם באופן שיטתי. כ-2,600 עובדים שפוטרו יורשו להגיש בקשת עבודה באולפנים שיוקמו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כמה אלפי יוונים מחו אמש (רביעי) מחוץ למטה רשות השידור הממשלתית באתונה במחאה על ההחלטה לבטל את שידוריה. הם קראו לקיים היום שביתה כללית ברחבי המדינה. ההפגנה התקיימה תחת גשם כבד, בזמן שכמה מהעיתונאים נשארו באולפן והמשיכו לשדר, חרף ההוראה הפתאומית לסגור מיד את התחנה ולפנות את הבניין.

אמש בחצות הוחשכו מסכי רשות השידור היוונית ERT ("אלניקי רדיופוניה טילאוראסי"), יממה אחרי שהתקבלה החלטה בנושא, שעוררה זעם רב ברחוב היווני, בקרב איגודי עובדים, עיתונאים וחברי פרלמנט רבים.

לדברי הממשלה, תוקם בקרוב רשות שידור חדשה שתתאפיין בניהול יעיל יותר ותעלה פחות כסף למשלם המסים. אך בתמורה, דורשת הממשלה לסגור את הרשות הקיימת, שכשלה לדבריה להעביר את הרפורמות שהתבקשה לעשות. דובר הממשלה, סימוס קדיקוגלו, אמר כי ERT הדגימה רק שחיתות, בזבוז כספים ועודף כוח אדם. כ-2,600 עובדים צפויים לאבד את עבודתם ברשות השידור, אך הם יורשו להגיש בקשה למשרה חדשה בתחנה החדשה שתוקם.

הפגנה אחרי סגירת רשות השידור של יוון. אתונה, יוני 2013. רויטרס
כמה מאלפי המפגינים שהתקהלו מול מטה רשות השידור באתונה/רויטרס

ראש הממשלה, אנטוניס סמארס, אמר כי הציבור זקוק לרפורמה בשידור הציבורי, וטען כי רשות השידור הקיימת לקתה בחוסר שקיפות ניהולי. לעומת זאת, העיתונאי הבכיר מנוליס קיפריו, ששידר מהתחנה, אמר כי הצהרה זו מהווה "הכרזת מלחמה על העיתונות". לדבריו, מדובר ב"עלבון לעם היווני, משום שרק לפני שנה הממשלה לקחה על עצמה לנהל את הרשות, וקשה להבין איך פתאום הם גילו את כל הדברים הללו שהם טוענים". מפיקת רדיו כבת 50, ואנה פרתנו, אמרה שראש הממשלה סמארס נוהג כקיסר. "הוא מבזה את נתיניו המסכנים", אמרה.

הארגון הבינלאומי "עיתונאים ללא גבולות" גינה את סגירת את רשות השידור, ומסר כי מדובר ב"החלטה מוזרה". לדברי הארגון, "בשלוש השנים האחרונות יוון צנחה כ-50 מקומות בדירוג חופש העיתונות. זו נפילת שיא בתקופה כזו קצרה עבור מדינה חברה באיחוד האירופי". בארגון נימקו את הדירוג בשל אלימות כלפי כתבים שסיקרו הפגנות וחוסר ענישה בנושא, ואיומים נגד עיתונאים מצד המפלגה הנאו-נאצית, "השחר המוזהב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה אחרי סגירת רשות השידור של יוון. אתונה, יוני 2013. רויטרס
עיתונאים יושבים באולפן אחרי השבתת השידורים, אמש/רויטרס
הפגנה אחרי סגירת רשות השידור של יוון. אתונה, יוני 2013. רויטרס
עובדי רשות השידור שקיבלו את ההודעה על פיטוריהם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully