וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של תאיר ראדה: "המשפט לא מיצה עצמו עד תום"

קובי דוד

13.6.2013 / 12:21

בית המשפט המחוזי בנצרת שמע את עדותה של מומחית מטעם צוות ההגנה של רומן זדורוב שטענה כי אין התאמה בין הסכין שנטען שבוצע הרצח באמצעותו לבין החבלות על גופה של ראדה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

אילנה ראדה, אמה של הילדה תאיר שנרצחה בשנת 2006, אמרה היום (חמישי) לפני כניסתה לדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, בעקבות החלטה לאפשר הצגת ראיות חדשות במשפטו של רומן זדורוב, כי לפי תחושתה "המשפט לא באמת מיצה את עצמו עד תום". ראדה סיפרה כי החלטת בית המשפט העליון לאפשר הצגה של ראיות חדשות "עשתה לי פרפרים בבטן" וכי התחדשות המשפט "מציפה אותנו (בני המשפחה – ק.ד) נפשית בצורה מאוד חזקה". ראדה הוסיפה כי אינה יכולה "לחרוץ עדיין שום דבר", אך כי היא "מחכה למשפט אמת".

המאבק של זדורוב, שהורשע בתיק הרצח המתוקשר של ראדה בת ה-13 חודש היום. הראיות החדשות שהציג צוות ההגנה נוגעות לעקבות הנעליים שנמצאו בזירה, לכלי הרצח ולחבלות מהן סבלה ראדה. במהלך הפסקה בדיון, שבה העידה ד"ר מאיה פורמן מטעם הגנה, אמר אביה של הילדה תאיר, שמואל ראדה, כי "עכשיו הייתי שוחט אותו (זדורוב - ק.ד) בדיוק כמו ששחט את תאיר. הרוצח נמצא כאן בבית המשפט ולא מסתובב חופשי".

אילנה ושמואל ראדה, הוריה של תאיר ראדה שנרצחה בשטח בית הספר ב2006, בבית המשפט נצרת. יוני 2013. ערן גילווארג
הוריה של תאיר ראדה מחוץ לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בנצרת, היום/ערן גילווארג

עו"ד שילה ענבר, ראש התחום הפלילי בפרקליטות מחוז צפון, ביקשה טרם הדיון להדגיש שאין מדובר במשפט חוזר בעניינו של זדורוב. "הכרעת הדין לא בוטלה על ידי בית המשפט העליון והיא עומדת בעינה, גם ההרשעה עומדת בעינה ומאסר העולם עומד בעינו", אמרה ענבר והסבירה כי מטרת הדיון היום הינה לחקור את ד"ר מאיה פורמן, עדה מומחית מטעם צוות ההגנה של זדורוב אשר טוענת כי לא ניתן למצוא התאמה בין הסכין באמצעותו נטען כי בוצע הרצח לבין החבלות שנמצאו על גופה של תאיר ראדה. ענבר הסבירה כי בתום חקירת העדה על ידי צוותי ההגנה והתביעה, ובתום חקירת עד נוסף שיעיד ביום ראשון הקרוב, ייתן בית המשפט המחוזי הכרעת דין משלימה ויקבע "אם העדויות שהוא שמע שינו במשהו את הכרעת הדין המרשיעה שהוא נתן".

באשר לחריגותו של הליך שמיעת הראיות הנוספות שמתקיים היום, אמרה ענבר כי ההליך "לא חריג מאוד, זה דבר שיכול לקרות במיוחד, בתיקים גדולים". ענבר הסבירה כי הליך כזה מתקיים כאשר בית המשפט העליון "משתכנע שיש עוד ראיות חדשות שמן הראוי לשמוע אותן". עם זאת, סייגה ענבר ואמרה כי "זה דבר שקורה לא בכל פעם, בוודאי לא בכל תיק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אשתו של רומן זדורוב בבית המשפט בנצרת. יוני 2013. ערן גילווארג
אשתו של רומן זדורוב מגיעה אף היא לבית המשפט בנצרת, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully