וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תסיטו את הדיון מסיבת הרצח

ניב סוניס

13.6.2013 / 16:34

חשיפת פרטי חקירת הרצח בבר-נוער הציתה מחדש את הדיון בתופעת ההומופוביה בישראל. ניב סוניס סבור כי הסיקור התקשורתי של הפרשה מחזיר את החברה 20 שנה אחורה

הרי ברור - זה לא שהוא סתם ריסס כדורי מוות בכמה הומואים ולסביות מתוך שנאה להיותם הם, בטח יש כאן מניע אחר, נקמה אישית. הוא לא ניסה לפגוע בקולקטיב אלא באדם אחד, אז מה אם הוא התפרץ למועדון נוער תוך כדי ירי חסר הבחנה? לא, הוא כנראה רצה לפגוע באדם אחד שכביכול (עוד לא פורסם אם כן או לא) פגע מינית באחיו. זה נראה לכם הגיוני? אם כך, כל פיגוע טרור הוא נקמה אישית על חייל שפעם עשה דבר מה רע לפלסטיני בשטחים. לא, זהו פשע שנאה לכל דבר, לא נקמה פרטית.

מאז החלו פרטי חקירת הרצח בבר-נוער להיחשף אני שואל את עצמי - האם הכל מצג שווא? האם אנחנו עדיין נמצאים בעולם של דעות חשוכות, שנאה, פחדים קמאיים והדרה? איך יכול להיות שבתכנית חדשות זו או אחרת, אדם שהחזיק פעם בתפקיד רשמי מרשה לעצמו לשטוח את משנתו הלהט"בופובית ולא לזכות לגינוי בו במקום? מדוע יו"ר אגודת הלהט"ב צריך לספר שם בהתגוננות שהקהילה הגאה לא מיסיונרית ולא מנסה לגייס אנשים לאהוב את בני ובנות מינם?

פענוח הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
המשטרה לוחצת על הפעיל להודות שביצע אקט מיני בצעיר
החשוד ברצח בבר-נוער: לא רצחתי, ניסיתי לסחוט הפעיל הגאה
השופט נגד המשטרה: פרשה מזעזעת ומתעסקים בפרסום?

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
במקום שהמוקד התקשורתי יהיה הרוצח ואלה שסייעו לו, מתמקד הסיקור בהרגלי הקהילה הגאה. זירת הרצח בבר-נוער בתל אביב/רויטרס

איזו שמחה התעוררה כששמענו שנפתרה תעלומת הרצח הנתעב, שכבר ארבע שנים מייסר את המוח ואת הלב של כולנו. סוף סוף יהיה צדק, הפחד שמא אותו מרצח מסתובב חופשי יקטן. סוף סוף המשפחות של הנרצחים ועשרות הפצועים יוכלו להאמין באדם וברשויות, אף שאת שנעשה אין להשיב. אותה שמחה התפוגגה במהירות שיא. האשמה על הרצח הנורא שהונע משנאה צרופה ללהט"ב הפכה להתעסקות בפרשת מין שעוד לא הוכחה בתוך הקהילה. במקום שהמוקד התקשורתי יהיה הרוצח ואלה שסייעו לו, ההומופוביה האדירה שסובבת במקום שבו גדל ושנאת החינם שלובתה על ידי מחוקקים ואנשי תקשורת ללא מפריע, מתמקד כל הסיקור התקשורתי, בעזרתה האדיבה של משטרת תל אביב, בקהילה הגאה עצמה.

שיח מוזר ונבער

הכי גרועים בעיניי הם אותם חברות וחברי קהילה שמפנימים את השיח הפחדני-תבוסתני הזה ומטילים את האשמה על הקהילה עצמה גם הם. אתם השתגעתם? אתם עד כדי כך עיוורים? אל תיתנו יד ופה לעיוות המוזר ולפיו הטרדה מינית, שלא ברור אם קרתה, מכסה את הכותרות, בעוד ירי ורצח קטינים וחפים מפשע נדחק לשולי הסיפור. אם יוכח שהיה ניצול מיני זה חמור ונורא ונוכל לטפל בפושע, אבל השיח המתהווה הופך להיות שיח מוזר ונבער על קהילה בעלת הרגלי מין ואהבה סוטים, על פושעים בחסות גאווה ועוד מינים וצורות של גזענות ופחד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז היה לנו את מצעד הגאווה הכי גדול שהיה בישראל. חברי כנסת, שרים ויו"ר אופוזיציה באו לברך אותנו ביום חגנו והבטיחו שיעשו, יחוקקו, ישנו ויטפלו. השיח הציבורי שהצלחנו ליצור התרחב ורובו הפך תומך ומחזק. ופתאום, בבת אחת, חזרנו 20 שנה אחורה. אני מפציר בכם, כתבים וכתבות, חברים וחברות, שותפים ושותפות לדרך, החזירו את הרצח למרכז השיח . הקהילה הגאה והחברה הישראלית כולה עברו יותר מדי בשביל לחזור שני עשורים בזמן. היה פה רצח ממניעים להט"בופובים, אל תאפשרו לאף אחד לטשטש את זה.

הכותב שימש בעבר יו"ר החוג הגאה במפלגת העבודה

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully