וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בריחת העציר המסוכן: מפקד כלא 4 הודח

12.6.2013 / 17:45

ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, החליטה להדיח את סא"ל עומר סובול, בעקבות הבריחה השניה בתוך חודש של העציר, שנלכד הבוקר. הוא אמור היה לעזוב את תפקידו עוד חודשיים

ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, החליטה היום (רביעי) להדיח את מפקד כלא 4, סגן-אלוף עומר סובול, בעקבות בריחתו של העציר המסוכן מהאגף השמור בכלא, אתמול בבוקר. הבוקר, בתום חיפושים נרחבים, נעצר העציר שברח, עבורו הייתה זו הבריחה השנייה – לפני כחודש הצליח כבר לברוח מהכלא. בנוסף להחלטה להדיח את סובול, החליטה ברביבאי על שורה של צעדים נוספים בעקבות האירוע. במשטרה הצבאית מעריכים כי לברביבאי לא עמדה ברירה, והיא נאלצה להדיח את סובול למרות היותו קצין מקצועי ומוערך, וזאת כדי לזעזע את המערכת.

למרות הצעד, במשטרה הצבאית מתחו ביקורת על החלטתה של ראש אכ"א מאחר וסובול צפוי היה לסיים את תפקידו עוד חודשיים בכל מקרה ולכן לא מדובר בהדחה. קצינים בחיל ציינו כי עדיין לא ברור אם תאמנע ממנו ראש אכ"א קידום בדרגה או בתפקיד ובשל התקלה החמורה שהתקבלה בתחקיר הוא יועבר לתפקיד מטה לתקופה ארוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל ברח, המפקד יודח/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדה שמדובר באירוע שני בתוך חודש הביכה מאוד את המשטרה הצבאית. קצין בכיר במ"צ הסביר כי התשתיות בבית הכלא הצבאי ישנות מאוד, וכי הן צפויות לעבור שדרוג עת תקבל המשטרה תקצוב לכך, אלא שגם שם ברור כי אין בכך תירוץ לבריחת העציר. "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך להדליק נורה אדומה לא רק על אירוע הבריחה אלא על כל מה שמתנהל מאחורי הקלעים. מ'אגף' לא בורחים. נקודה".

"זה בלתי נתפס שזה קורה פעם אחר פעם"

קצין אחר במשטרה הצבאית הסביר כי בדרג הפיקוד של המשטרה הצבאית מתרוצצת בדיחה אודות כלא 4: "אף פעם לא חסר חייל בכלא, כי אם בורח משם חייל יחליף אותו המפקד שירצה מאסר כעונש. זה בלתי נתפס שזה יקרה פעם אחר פעם. אם היו מדיחים את מפקד הכלא בפעם הקודמת זה לא היה קורה. אז הסתפקו בהדחה של דרג זוטר".

על פי הממצאים שהועלו מהתחקיר שהציג לברביבאי מפקד המשטרה הצבאית, תא"ל מאיר אוחנה, החייל העצור ניצל חוסר ערנות של מפקדים שלא מילאו הוראות בסיסיות ובצירוף משמעת רופפת באגף, הצליח להימלט בעורמה. המשטרה הצבאית הפעילה מאמצים רבים בסיוע משטרת ישראל ללכוד את האסיר הנמלט ובשעות הבוקר הוא נלכד בדרך דרומה כשהוא מנסה לעצור טרמפים.

לקריאה נוספת
מחדל: חייל נמלט פעמיים מכלא 4 בתוך חודש
חשד להתעללות: כוויות, השפלות ואיומים בכלא 4
מפקד כלא 4 לשעבר מואשם בעבירות מין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully