וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייפני אמנות מישראל וגרמניה גרפו עשרות מיליונים

12.6.2013 / 13:45

בפעילות משותפת של משטרת ישראל וגרמניה נעצרו 18 בני אדם בחשד שהיו חלק מרשת שייצרה ציורים ופרטי אמנות מזויפים בעזרת מומחים בתחום. בנוסף, יש חשד להלבנת הון ולהעלמת מס

משטרת ישראל והמשטרה הפדרלית הגרמנית חשפו רשת בינלאומית מתוחכמת שעסקה בזיוף יצירות אמנות ובהלבנת הון, והיא פעלה על פי החשד בשתי המדינות.

חשיפת הרשת התאפשרה הודות לחקירה סמויה שארכה מספר חודשים. בסך הכל נעצרו 18 חשודים, בהם מומחי אמנות ואנשים מתחום הכספים. מהחקירה עלה חשד כי במקרים רבים זויפו פרטי אמנות וציורים באופן מקצועי, תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד על מנת להכין זיופים ברמה גבוהה מאד. כמו כן עלה מהחקירה שהחשודים הכינו מסמכים שלכאורה נתנו כיסוי חוקי ליצירות, תוך סיוע במעבדות ובאנשי מקצוע נוספים. מלביני ההון ומומחי האמנות חברו יחד, על פי החשד, והפיצו את היצירות בגלריות בישראל ובאירופה במקביל להלבנת הכספים מהמכירה.

בנוסף להלבנת הון מדובר בחשד גם להעלמת מס שנמשכה שנים, בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ועורכי דין במקצועם. בפעילות משולבת ומתואמת עם רשות האכיפה הגרמנית, נערכו הבוקר חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו נכסים. היקף הפעילות של הרשת הגיע לעשרות מילוני דולרים.

לחשודים מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות על פקודת המכס. הם יובאו להארכת מעצרם אחר הצהריים בבית משפט השלום בראשון לציון.

לקריאה נוספת:
בעילום שם: צלמת ישראלית הציגה בתערוכה באיראן

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully