וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח נדיר: טיפטפו דבק מגע למוחה של תינוקת

12.6.2013 / 11:26

חייה של אשלין ג'וליאן בת החודש מקנזס ניצלו לאחר שמפרצת נדירה במוחה החלה לדמם. רופאיה, שלא יכלו לנתח את התינוקת, החליטו לעצור את הדימום בעזרת דבק מסוג סופרגלו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רופאים בבית החולים של אוניברסיטת קנזס שבקנזס סיטי השתמשו בטיפה של דבק מסוג סופרגלו כדי להציל את חייה של תינוקת בת שלושה שבועות בלבד. אשלין ג'וליאן הפעוטה סבלה מסוג נדיר ביותר של מפרצת במוח. "המפרצת כבר החלה לדמם", סיפרה האם ג'ינה ג'וליאן, "וזה פשוט מפחיד".

האם הבינה שמשהו לא בסדר אצל בתה שהייתה שקטה עד כה, ולפתע החלה לצרוח ולא הגיבה לסביבתה. המפרצת הנדירה גרמה לאשליין לשבץ ולדימום בשני מוקדים במוח. לדברי בית החולים, מדובר במקרה נדיר בתינוקות מתחת לגיל 28 שבועות ורק 17 מקרים דומים דווחו מאז שנת 1949.

רופאים הצילו חיי תינוקת בעזרת דבק מגע כירורגי. רויטרס
התינוקת אשלין לאחר הניתוח/רויטרס

ד"ר קוז'י אברסול, מנתח ניורולוג בבית החולים, לא רצה לחתוך אל תוך מוחה של אשליין, מאחר וכל טיפת דם חשובה בתינוקת בגיל כה רך. בנוסף, מדובר במקרה נדיר ביותר בקרב תינוקות כה צעירים ולא קיימים כלים רפואיים מתאימים לניתוח שכזה. אז נפלה ההחלטה - לטפטף טיפה אחת של דבק סטרילי מסוג "סופרגלו" כדי לעצור את הדימום. "האמנו שאפשר לעשות את זה", סיפר ד"ר אברסול. ד"ר אלן ריברס, נוירולוג בעל שם בינלאומי, העביר צינור בגופה של אשלין דרך הירך וד"ר אברסול טיפטף בעדינות את הדבק.

"אבן כבדה נגולה מליבנו", סיפר יומיים לאחר הניתוח אביה של אשלין, ג'ראד ג'וליאן. "אנחנו יכולים לנשום שוב לראשונה זה שבוע", הוסיפה האם ג'ינה. מאחר ומוחה של אשלין אינו מפותח לחלוטין, ד"ר אברסול מעריך כי היא תחלים לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully