וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לתפוס טרמפ על הרצח

אמילי עמרוסי

12.6.2013 / 8:27

אז מה היה לנו? עולם תחתון, אונס קטין, נקמה. במשך ארבע שנים כולם היו אשמים - המשטרה, משרד החינוך, הרבנים, חברי הכנסת הדתיים - כולם, מלבד הקהילה המשוריינת, טלית שכולה ורוד.

העולם התחתון ועברייני פרדס כץ הם סיפור אחד, והפעיל בקהילה שנחשד באינוס קטין הוא סיפור אחר. בניגוד למה שכל כך שכיח במקומותינו כלפי דתיים שסרחו - הטחת אשמה קולקטיבית במגזר כולו, אני מציעה לחבריי שלא לתפוס טרמפ על המקרה הזה ולטפח סיפורי זוועה על הקהילה הלהט"בית. העבריין אינו מעיד על הכלל, ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך.

עם זאת ראוי לבדוק אם אותו פעיל, שזכה לפופולריות רבה, ניצל מינית קטינים נוספים או אחרים שהיו כפופים לו וביקשו סעד נפשי. אם יתברר שהחשדות נכונים, אותו אדם צריך להיות מוקע לא פחות מהרב הציוני?דתי הבכיר שסרח. החשדות חמורים, כך גם העדות של מ' אמש בחדשות ערוץ 2: בדואי שבהיותו קטין ביקש מהפעיל תמיכה רגשית, וזה ניסה לכאורה לפתותו לקיום יחסים.

היד שלחצה על ההדק הונעה בשנאה להומוסקסואלים

מנגד, חברי אותו פעיל הסבירו שמדובר באדם חם ומכיל, איש חסד ממש, אשר נהג לחבק ממושכות כל אדם. מזכיר לכם את פרשת הרב אלון?

חגי פליסיאן יצא מהבית כשהוא חמוש בנקמה ובמניע אישי, אולם היד שלחצה על ההדק וירתה ללא הבחנה הונעה בכוחה של שנאה להומוסקסואלים. שנאה עיוורת, כוללנית, שהכניסה למחסנית אחת את הפעיל שפגע בקרוב משפחתו, את אורח החיים הלהט"בי ואת בני הנוער התמימים שישבו במועדון. אבל אתם, בהאשמה הקולקטיבית שלכם את הציבור הדתי, חטאתם באותו חטא בדיוק.

כדאי לכולנו לזכור את מה שלומדים בשנה א' בחוג לקרימינולוגיה: בכל מגזר ובכל ציבור, אחוז מסוים של האוכלוסייה יהיה בעל נטייה לפשיעה. עבריינים יש בכל מקום. בעדה החרדית, בקהילה הגאה, בקרב המתנחלים, בעיירות הפיתוח ובשכונות הפאר. פה זו עבריינות רכוש ושם זו עבריינות לאומנית, פה אלו עבירות מס ושם עבריינות מין. אחוזים בודדים בכל מגזר יגיעו לפשיעה, אולם רב שניצל מינית תלמידים אינו מעיד על כלל הרבנים, צעיר ששרף מכונית של פלשתיני אינו מעיד על כלל המתנחלים, ו"פעיל בקהילה הגאה" שייתכן שניצל מינית קטינים ושיבש הליכי חקירה אינו מעיד על כלל ההומוסקסואלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully