וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: נשיא Waze "רוצה לשנות את העולם"

שירה הוד

11.6.2013 / 19:44

אורי לוין, נשיא החברה שפיתחה את אפליקציית הניווט שנמכרה לגוגל, אמר בכנס סגור כי ההצלחה האדירה של החברה נובעת מהתמקדות בקהל יעד מוגדר - ציבור הנהגים

כמה שעות לפני ההודעה הרשמית של ענקית החיפוש גוגל, לפיה רכשה את חברת Waze הישראלית, הכריז היום (שלישי) אורי לוין, נשיא מפתחת הניווט הפופולרית, כי השאיפה שלו היא "לשנות את העולם". בכנס סגור שהתקיים בשעות הצהריים לוין נשא דברים והסביר לקהל על הדרך שעשה במהלך השנים כיזם. בתחילת דבריו פשט לוין את חולצתו ולבש חולצת טי שחורה עם לוגו של אפליקציית הניווט.

"מה שמניע אותי – הוא הרצון לשנות את העולם", הצהיר לוין. "אין יום ואין לילה", טען לוין בכנס, "זהו תחום עם הרבה עליות ומורדות". לוין הסביר כי הוא זוקף את ההצלחה האדירה של Waze להתמקדות בקהל יעד מסוים. "המיקוד שלנו הוא במה כן לעשות ובמה לא לעשות", אמר, והוסיף כי האסטרטגיה המרכזית של החברה נשענה על השאלה באילו יעדים להתרכז. לדבריו, בחברה החליטו להתמקד בקהל הנהגים – "ולא ברוכבי אופניים או הולכי רגל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמקדו בציבור הנהגים. waze בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב מסר סגן נשיא גוגל, בריאן מקלנדון, בבלוג הרשמי של ענקית האינטרנט האמריקנית, כי החברה חתמה על חוזה לרכישת מניות החברה הישראלית. לפי הערכות קודמות, סכום הרכישה הסופי נאמד ב-1.1 מיליארד דולרים. על פי ההערכות, לוין שמחזיק ב-3% ממניות החברה, צפוי לקבל כ-39 מיליון דולרים בעקבות מכירת החברה. בהודעה הרשמית של גוגל לא ננקב תג המחיר הסופי לעסקה. עוד כתב מקלנדון כי צוות הפיתוח של Waze יישאר מבוסס בישראל ו"יעבוד בנפרד לעת עתה. אנחנו נרגשים לגבי האפשרות להעשיר את גוגל מפות עם כמה מעדכוני המפות שמעניקה Waze, באמצעות שירותי החיפוש של גוגל".

לוין ציין כי מספר המשתמשים בתוכנת הניווט, הכוללת מאפיינים של רשת חברתית, חצה אתמול את רף ה-50 מיליון. לדבריו, בכל יום מצטרפים כ-142 אלף משתמשים בכל העולם, והם חוסכים כ-15% מזמן הנהיגה בממוצע, בהשוואה לנהגים שלא משתמשים באפליקציה. לוין אמר כי החברה תשמח לשתף פעולה עם צה"ל בעתות חירום, וכי כבר עתה אנשיו מגבשים כיווני פעולה, כמו לדוגמה צורך של פינוי מידי של תושבים מאזור מגורים, שבמהלכו עלול להיווצר אי סדר. לדבריו, בתרחיש כזה יש צורך בגוף שירכז את המידע בזמן אמת.

  • עוד באותו נושא:
  • waze
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully