וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק ההלכה נגד בנות 3 בבריכה: "פדופיליה הלכתית"

יהושע בריינר

10.6.2013 / 11:18

המשורר הדתי אליעז כהן ביקר את ההלכה שפרסם רב השומרון אליקים לבנון בנוגע להגעת ילדות לבריכה מחשש ל"הרהורי עבירה". "החרדים הלאומיים עברו הקצנה בכל פרמטר שהוא"

"פסק ההלכה של הרב אליקים לבנון הוא פדופיליה הלכתית" - כך מגדיר המשורר הדתי אליעז כהן את ההלכה שפרסם רב מועצה האזורית שומרון ואחד מראשי הרבנים בציונות הדתית אליקים לבנון, שקבע כי אסור לילדה בת שלוש להגיע לבושה בבגד ים לבריכה עם אביה, מחשש כי תגרום לגברים בבריכה ל"הרהורי עבירה". דברי הנגד של כהן, תושב ההתנחלות כפר עציון - נאמרו בעקבות פרסום פסק ההלכה של הרב לבנון בוואלה! חדשות בסוף השבוע.

כהן התייחס לפסק ההלכה היום בגלי צה"ל ואמר כי מדובר בדוגמא להקצנה בציבור החרדי-לאומי. "החרדים לאומיים עברו הקצנה בכל פרמטר שהוא. פסק ההלכה של הרב לבנון זה סוג של פדופיליה הלכתית. הציבור הדתי-לאומי, שהוא המיינסטרים, והציבור החרדי-לאומי אפילו כבר לא מתחתנים אלו עם אלו. הציונות הדתית מתבגרת ומתפצלת ואנחנו רואים בכל סוגיה מהותית כמה הפיצול והשסע הוא עמוק. זה במעמד האישה ביחס לתרבות הכללית ובסוגיות נוספות ופסק ההלכה של לבנון הוא דוגמא לכך".

אליקים לבנון , רב היישוב אלון מורה, ראש ישיבת ברכת יוסף ביישוב, חבר הנהלת מועצת יש"ע המתחדשת, חבר ועד רבני יש"ע ורב אזורי של השומרון, יולי 2011. עומר מירון
"דבריי מעוגנים היטב ויש להם יסוד הלכתי". הרב לבנון/עומר מירון

את פסק ההלכה הביא לבנון לקראת פתיחת עונת הרחצה בבריכה בהתנחלות אלון מורה, שם כאמור קיימת הפרדה בשעות הכניסה בין גברים לנשים. מלבד הסוגיה האם מותר לאב להביא עמו לבריכה את בתו הקטנה, פסק לבנון גם הלכה מחמירה בשאלה האם מותר לאם להביא עמה את בנה הקטן. "ילד כבן שש או שבע, תלוי בבגרותו, חובת ההורים לחנכו לצניעות. לכן אסור להביאו למקום בו שוחות נשים בבגד ים", קבע הרב. לבנון עצמו ידוע היטב בפסיקותיו המחמירות בענייני צניעות ונשים ובין היתר היה מבין ראשי המתנגדים לשירת נשים בטקסים צבאיים. הוא אף אמר בעבר כי על חייל אפילו לעמוד מול כיתת יורים ולא להישאר בטקס בו נשמעת שירה של חיילות.

באשר לפסיקתו אמר לבנון לוואלה! חדשות כי "דבריי מעוגנים היטב ויש להם יסוד הלכתי. אם בוואלה! מתעניינים כל כך בהלכות, אז ראוי שילמדו גם הלכות נוספות, ולא יכתבו רק על מה שנראה להם פיקנטי. יכול להיות שאני רב שנוטה לחומרה ויש כאלה שמקלים, אבל זו ההלכה אותה אני רואה לנכון ללמד באלון מורה כי אני מוביל את הציבור ביישוב בזה". הרב הוסיף: "לא פסקתי על בריכות בתל אביב או במקום אחר אלא עבור הבריכה באלון מורה, הפסיקה הזו מיועדת להם ובעזרת השם שהם רוצים את ההלכה הזו כפי שהיא אומרת".

"אסור לבת 3 להיכנס בבגד ים לבריכה עם גברים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully