וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר חדרה במעצר: "חדירה שיטתית של עבריינים"

9.6.2013 / 20:06

בית המשפט האריך גם את מעצרם של חשודים נוספים בפרשה, ונציג המשטרה הבהיר כי החשד הוא לקבלת שוחד בהיקף של מיליוני שקלים. אביטן חשוד גם במרמה, הלבנת הון ובעבירות מס

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, שחשוד בלקיחת שוחד בתמורת לקידום עניינם של קבלנים שעובדים עם העירייה ושל גופים שקשורים לה. כמו כן, הוא חשוד במרמה והפרת אמונים, בהלבנת הון וכן בעבירות מס. "מדובר בפרשה חמורה והתמונה המתקבלת לכאורה היא של חדירה של גורמי פשיעה לתוך עיריית חדרה, לרמות הבכירות ביותר, וזאת באופן שיטתי ולאורך זמן", קבע השופט מנחם מזרחי.

הארכת מעצר לחיים אביטן ,ראש עיריית חדרה, יוני 2013. דרור עינב
"ערעור אושיות השלטון בידי גורמים עבריינים". ראש העיר, חיים אביטן/דרור עינב

נציג המשטרה בדיון, רב-פקד ליאור רייס, אמר כי בפרשה זו קיימת "תופעה חמורה של ערעור אושיות השלטון בידי גורמים עבריינים שקשורים לבכירים בשלטון המקומי, משפיעים עליהם ועל החלטותיהם ומנצלים אותם לקידום מטרותיהם". "חיים אביטן לקח שוחד תמורת קידום עניינם של קבלים שעובדים מול עיריית חדרה", אמר רפ"ק וייס, שהדגיש כי מדובר בשוחד בהיקף של מיליוני שקלים.

בנוסף, הוארך בשמונה ימים גם מעצרם של חשודים נוספים בפרשה: אחיו של ראש העיר, אלי אביטן, יהושע אטדגי וכן עו"ד חגית גולני, מנכ"ל החברה הכלכלית בחדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המשטרה פשטה על בניין העירייה ועל בתי חשודים

היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה ביצעה הבוקר פשיטה בבניין עיריית חדרה, במשרדי החברה הכלכלית בעיר ובבתים ובמשרדים של בכירים בעיריית חדרה. לאחר חקירה סמויה שניהלה במשך חודשים היחידה, בשיתוף עם רשות המסים, יחידת יהלום וחקירות מע"מ ירושלים ובליווי פרקליטות מחוז חיפה, נעצרו ועוכבו לחקירה 13 חשודים, בהם אביטן, קבלנים, יזמים וחשודים נוספים.

החרמת מסמכים מהחברה הכלכלית חדרה. יוני 2013. שלומי גבאי
המשטרה פשטה על משרדי החברה הכלכלית, כמו גם על משרדיהם ובתיהם של החשודים/שלומי גבאי

אין זו הפעם הראשונה שבה מעורבים בכירים בעיריית חדרה בפרשות של עבירות שחיתות. לפני כחודשיים, נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל על שלום מלכה וארבעה חודשי מאסר בפועל על יהודה פרץ - שני עובדים לשעבר בעיריית חדרה שהורשעו בקבלת שוחד במסגרת תפקידם. מלכה שימש בעבר כראש מחלקת רכב וחניונים בעירייה ופרץ כמנהל אגף שיטור וביטחון בעירייה. בנוסף נגזרו על השניים עונשי מאסר על תנאי וקנס כספי.

הבהרה: למר אסף אטדגי אין כל קשר לפרשה. מערכת וואלה! חדשות מתנצלת על שרבוב שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully