וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי לא תפורק: תעביר 800 מיליון תוך חודשיים

גלעד גרוסמן

9.6.2013 / 11:48

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את פירוק החברה בבעלותו של נוחי דנקנר וחייב אותה למכור את "כלל ביטוח" עד ה-22 באוגוסט ולהעביר את הסכום לבעלי האג"ח

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את הבקשה של אי.די.בי פיתוח לסלק על הסף את תביעת בעלי האג"חים נגדה, וקבע כי על החברה לממש את אחזקותיה כדי לשלם חובות. על החברה להעביר למשקיף 800 מיליון שקלים עד ה-22 באוגוסט. השופט קבע כי לא ימונה בשלב זה מפרק לחברה , והיא תשאר בידיו של נוחי דנקנר.

השופט איתן אורנשטיין מתח ביקורת על התנהלות הצדדים, שלא הצליחו אפילו לפתוח בהידברות בניסיון להגיע להסכמות, כשעל הכף מונח סכום כסף כה גדול של הציבור."אני מקווה שהדברים יופנמו בהמשך", אמר. הוא קרא לצדדים להתעלם ממשקעי העבר ולנסות להגיע להסדר.

השופט התייחס גם להודעות שנמסרו הלילה לבית המשפט, שפירטו את ההתחייבויות להזרמת כספים לאי.די.בי אחזקות, ואמר כי בשלב זה לא ניתן להעניק להן משקל רב. אולם, ייתכן שהן יובילו להסכם בעתיד. הוא הבהיר כי החברה נמצאת בקשיים רבים ועליה לממש את אחזקותיה בעת הקרובה כדי שתוכל לשלם את חובותיה עד סוף 2014 ולכן עלייה למכור את חברת כלל ביטוח.

"במצב הנוכחי החברה תגיע לחדלות פירעון"

על פי הבקשה שהגישה החברה, היה אמור להזרים לחברה איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין סכום של כ-475 מיליון שקלים כ"השקעה מיוחדת". החברה ביקשה מבית המשפט לחייב את הנושים לכנס דיון מיוחד על מנת לדון ב-"מתווה אלשטיין" בטרם יגיע בית המשפט להחלטה בעניין.

בדיון בבית המשפט ביום חמישי טענו נציגי החברה כי היא אינה חדלת פירעון וכי ניתן לשפר את יכולת החזרת החובות שלה, גם נציגי הבנקים בדיון התייצבו לצד החברה. לעומתם, עו"ד חגי אולמן ששימש כמשקיף מטעם בית המשפט טען כי "החברה במצב הנוכחי מבחינה פיננסית וציבורית אם לא תמצא בהסדר מתאים תגיע לחדלות פירעון. אי אפשר לבצע את מכירת 'כלל ביטוח' עם הרעש שיש מסביב כאשר כל האורות במגדלי עזריאלי בתל אביב דולקים יומם וליל. תהיה פה נבואה שתגשים את עצמה והנזק הוא לחברה ולנושים. צריך הסכם מאוזן לבנקים, לאג"חים ולחברה. יש שתי נקודות עליהם תקום או תיפול החברה: גיוס הון ומכירת כלל ביטוח; ובשביל זה צריך שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully