וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בירושלים לקראת תפילת נשות הכותל

9.6.2013 / 4:10

כמדי חודש, חברות תנועת נשות הכותל הנוהגות להתעטף בטליתות באתר הקדוש, יגיעו לתפילת ראש חודש תמוז. החרדים לא מתכוונים לאפשר להן להתפלל, ובכוונתם להפגין בכותל המערבי

המשטרה נערכת הבוקר (ראשון) בכוחות מתוגברים לאבטח את חברות תנועת נשות הכותל, שבכוונתן להתפלל ברחבת הכותל המערבי בירושלים, לרגל ראש חודש תמוז. לאור מחאתם האלימה של אלפי חרדים בתחילת חודש שעבר נגד ה"פרובוקציה" כדבריהם של הנשים, אשר נוהגות להתפלל כשהן עטופות בטליתות באתר הקדוש, במשטרה אומרים כי הכוחות בשטח יפעלו כדי לאפשר לנשים להתפלל כמנהגן, ללא הפרעות. החרדים מצדם, מתכוונים להגיע ולמחות גם הפעם, אך בהוראת ההנהגה החרדית תלמידי הישיבות ותלמידות הסמינרים לא ישתתפו במפגן הכוח הנוכחי.
שר הדתות נפתלי בנט, וסגנו, אלי בן דהן, ניסו לפשר בין הצדדים, אך עד כה לא הושגה כל הבנה בנושא. כוונת השר וסגנו הייתה לתקן תקנות חדשות שלא יאפשרו לנשות הכותל להתפלל באתר כמנהגן, אך היוזמה נדחתה כיוון שיו"ר התנועה, ענת הופמן, שהתה מחול לישראל בתקופה האחרונה, והשניים רצו לקדם את המהלך תוך התייעצות עמה. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, מנסה אף הוא להגיע לפשרה בנושא הרגיש. ההצעה שהעלה כוללת הקצאת מתחם תפילה נוסף, באזור קשת רובינסון, שבו תוכלנה הנשים להתפלל ללא הפרעה מצד גורמים חרדיים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה לפני כמה שבועות צוות שנועד לבחון את ההסדרים הקיימים כיום בכותל המערבי ואת החלופות להם. בין חברי הצוות נמנים מזכיר הממשלה הקודם צבי האוזר, מזכיר הממשלה הנוכחי אביחי מנדלבליט והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר. על פי כתב המינוי, על הצוות להגיש את המלצותיו תוך זמן קצר.
בראש חודש אייר עוכבו לחקירה חמש נשים שהתפללו ברחבת הכותל, כיוון שהתעטפו בטליתות וביקשו להניח תפילין. בית משפט השלום הורה לשחרר את הנשים כיוון שהן לא עברו על עבירה. לאור החלטה דומה בנושא של בית המשפט המחוזי בעיר, במשטרה הוחלט להפסיק לעכב את נשות הכותל המתפללות באתר הקדוש. בחודש שעבר כמה עשרות חרדים התפרעו והתיזו מים על שוטרים, במחאה על תפילת נשות הכותל במקום. כמה מהמפגינים השליכו כסאות וניסו לפרוץ גדרות ביטחון שהציבו השוטרים. חמישה מהם נעצרו. בשל תפוסה מלאה במקום, המשטרה הקצתה לנשים מקום לקיום התפילה מחוץ לעזרת הנשים. בסיום התפילה יצאו נשות הכותל מהמתחם בליווי אבטחה כבדה. המפגינים השליכו אבנים לעבר המתפללות, שפכו עליהן מים וקראו לעברן בוז.

בחודש שעבר אלמונים ריססו כתובות נאצה בבניין מגוריה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל, בשכונת תלפיות שבירושלים. בכתובות שרוססו נכתב: "נשות הכותל נבלות", "תג תורה," ו-"פגי פג תוקפך". במשטרה חושדים כי הכתובות רוססו על ידי גורמים חרדיים קיצוניים בעקבות מאבק נשות הכותל להתפלל כמנהגן בכותל המערבי.

בתחילת החודש קיבלו הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, מכתב איומים ובו דרישה שיאפשרו לנשות הכותל להתפלל כרצונן ברחבת הכותל המערבי בימי ראש חודש. נוסח זהה של המכתב התקבל בשתי הלשכות ולו צורפה תמונה של אקדח. "זו אזהרה אחרונה", נכתב בראש המכתב. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים ואתם תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים. סופכם קרב דוסים מסריחים, מגעילים וטפילים". בתחתית המכתב נחתם: "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש". נשות הכותל הכחישו כל קשר למכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully