וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בביטחון קיצץ גם בכנפיה של הקברניטה הראשונה

4.6.2013 / 13:24

רס"ן יפעת השתתפה במבצע עופרת יצוקה והייתה הטייסת הראשונה שכיהנה כסגנית מפקד טייסת בחיל האוויר, אלא שקיצוץ בכוח האדם בחיל ימנע את קידומה. "מתנה לא נעימה לחתונה"

רס"ן יפעת החלה את דרכה בחיל האוויר כעוזרת בקר ביחידת הבקרה הדרומית. לאחר כשנה בתפקיד, היא החליטה להתנדב לקורס טיס וסיימה אותו בהצלחה בשנת 2002. בהמשך הפכה לקברניטה הראשונה בצה"ל, השתתפה במבצע עופרת יצוקה והייתה לטייסת הראשונה בצה"ל בתפקיד סגנית מפקד טייסת בחיל האוויר. אלא שבאחרונה, בעקבות הקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון, הוחלט לאחד בין שתי טייסות הרקולס ולקצץ בכוח האדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רס"ן יפעת בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תהליך ההתייעלות בחיל האוויר הוחלט לאחד בין שתי טייסות הרקולס בחיל האוויר ולקצץ בכל אחת מהן בכוח האדם. בעקבות דיון שהתנהל במעמד ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, הוחלט כי רס"ן יפעת לא תבצע הסבה למטוס "שמשון" ותחזור להטיס "צופית", תוך מינויה לסגנית מפקד טייסת ב'. המהלך, למעשה, יקטע עבור יפעת את המסלול שהיה עשוי לסייע לה להפוך למפקדת טייסת הרקולס בעתיד.

גורמים בחיל האוויר אמרו: "זו היתה מתנה לא נעימה לחתונה שלה שתתקיים בעוד מספר שבועות, והיא קיבלה את זה בהתאם. נאלצו לחתוך בבשר החי והיא מאלה ששילמו את המחיר". רס"ן יפעת לא הייתה לבד בתהליך הזה ובנוסף אליה קיבלו טייסים נוספים הודעה על כך שחלקם יפסיק לטוס וחלקם יעבור לטייסות אחרות עד לשחרור.

הצצה ראשונה למפעל מטוס "שמשון".
מטוס השמשון החדש

הקיצוץ החד בתקציב הביטחון מעורר שיח נוקב בצה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט. שר הביטחון משה בוגי יעלון תאם עם הרמטכ"ל בני גנץ כי גרף האימונים של הטייסים במילואים לא יפגע משמעותית, אך עם זאת הוחלט על בחינת צמצום מערכים ואולי סגירת טייסות. קצינים בכירים אישרו כי אכן נעשית בחינה של אפשרות לסגור טייסות. מעל כולם מרחפת השאלה הקשה והמורכבת - האם חיל האוויר יסגור בסיס כדי לחסוך סכום כסף משמעותי. כמו כן, נשמעים בצה"ל קולות שקוראים למנוע כפילות כדי לחסוך כסף באימונים ובהצטיידות, לרבות בתחום החימוש שעלותו גבוהה במיוחד.

הרקולס מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות. דובר צה"ל
מטוס ההרקולס במטס חיל האוויר ביום העצמאות האחרון/דובר צה"ל

לדברי גורם בכיר במשרד הביטחון, בעוד שבועיים "תישמע יריית הפתיחה של הקיצוץ. יחידות מילואים יפסיקו להתאמן ואפילו תופסק פעילות ביטחון שוטף. הנטל יעבור לסדיר, אולם טייסים לא יפגעו לגמרי, וכך גם יחידות מתמרנות. זה יהיה מדורג". מי שכן עשוי להיפגע, הן "יחידות תומכות לחימה, כמו חיל הקשר, חימוש ועוד. התכנית המלאה לקיצוץ גרף האימונים לא הוצגה אך זו המגמה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חיל האוויר נערך לקליטת מטוסי תובלה חדשים מסוג שמשון, ובמסגרת הקליטה מתקיים תהליך שינוי בסד"כ הלוחמים בהתאם לצרכי המערך. רס"ן יפעת תוסב, כמו רוב הטייסים במערך, לטייסת תובלה אחרת בתפקיד בכיר. מרבית צוותי האוויר מתוכננים לבצע הסבה למערכים השונים בחיל, ובודדים מהם יפסיקו טיסות. נדגיש כי הקריטריונים על פיהם הוחלט על הפסקת הטיסות מבוססים על שיקולים מקצועיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully