וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 4.8 הורגשה באילת; "החדר זז"

רמי שני

1.6.2013 / 15:14

תושבים רבים בעיר הדרומית דיווחו על הרעידה, שהורגשה במקומות נוספים בארץ. "ישבנו במלון ופתאום הרגשנו את הכיסאות רועדים", סיפרה נופשת. מוקד הרעש בים סוף, ממערב לסיני

רעידת אדמה בעוצמה 4.8 דרגות הכתה סמוך לחופי סיני, ממערב לחצי האי - והיא הורגשה היטב בעיקר באילת. תושבים רבים דיווחו אחר הצהריים (שבת) לוואלה! חדשות כי חשו ברעש, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מוקד הרעש ממוקם כ-200 קילומטרים מדרום-מערב לאילת באזור מפרץ סואץ.

יוסי, תושב המרכז הנופש באילת, סיפר לוואלה! חדשות: "בדיוק עלינו לחדר, התחלנו לארוז את התיקים לקראת החזרה למרכז. פתאום אשתי אמרה לי: 'מה זה? החדר זז'. בהתחלה חשבתי שיש לי סחרחורת אבל הרגשתי באמת שהחדר זז. התמונות על הקיר קצת רעדו אבל לא יותר מזה. אנחנו בקומה שישית אז הרגשנו את זה די חזק. לא הרגשנו סכנה או פחד". הוא הוסיף כי בעקבות הרעידה יצאו כמה מהאורחים למסדרון, "אבל לא הייתה פאניקה ואין פה נזק".

"ישבנו במלון עם המשפחה, ופתאום הרגשנו את הכיסאות רועדים", כתבה הגולשת אורלי צברי, והוסיפה: "זה היה ממש מפחיד". נופש נוסף בחוף הריף באילת אמר כי הכיסאות בחוף נעו. הרעידה הורגשה בערים נוספות בדרום כמו באר שבע ודימונה, אולם התקבלו דיווחים שהרעש הורגש גם באשדוד ואף בנתניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מוקד הרעידה/מערכת וואלה, צילום מסך

לצד תושבים נרגשים ונרעשים מעט, היו אחרים שהתייחסו לרעידה הנוכחית בעיר, שחוותה כבר רעידות משמעותיות יותר בעבר – בשלוות נפש. "בני המשפחה שלי אמרו שהם הרגישו רעידה כלשהי, אבל לא יותר מזה", סיפרה גלית, תושבת העיר. ליאור כהן, המפעיל חוף רחצה אמר כי הרעידה לא הפריעה לשגרת הנופש. "יש הרבה אנשים על החוף וכמעט אף אחד לא חש את זה".

בחודש נובמבר האחרון הורגשה רעידת אדמה קלה בצפון הארץ. במכון הגיאופיסי לישראל אישרו כי עוצמת הרעידה הייתה 3.4 בסולם ריכטר, וכי מוקד הרעידה נמדד כ-22 קילומטרים ממערב לעיר נהריה. עוד נמסר כי הרעידה הורגשה בין היתר במפרץ חיפה. לא ידוע על נזק או על נפגעים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully