וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דנה בהעלאת המע"מ – הממשלה לא טרחה להגיע

29.5.2013 / 14:33

"ביזיון של הכנסת": מבוכה גדולה נרשמה היום במליאה, כשאף נציג מהקואליציה והממשלה לא הטריח עצמו לדיון בצעד שיכביד על כלל האזרחים. הדיון הופסק, וחודש עם הגעת נציג הממש

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

מליאת הכנסת ערכה בצהריים (רביעי) דיון בדבר ההחלטה להעלות את המע"מ החל מסוף השבוע באחוז אחד, מ-17% ל-18%. למרות שתקנון הכנסת מחייב זאת, אף לא נציג אחד מהקואליציה ומהממשלה הטריח את עצמו להגיע לדיון, העוסק במהלך שצפוי להעלות את יוקר המחייה של כלל האזרחים בישראל. הדיון הופסק על ידי סגן יו"ר הכנסת, חמד עמאר (הליכוד-ביתנו), לאור מחאת חברי האופוזיציה, ואחרי דקות ארוכות של מבוכה, שלחה הקואליציה לאולם את שרת הבריאות, יעל גרמן, שתתפקד כשרה תורנית. עם הגעתה, הדיון חודש.

מליאת הכנסת הצביעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת. עומר מירון
איש מהם לא טרח להגיע. נתניהו ואנשי הקואליציה בדיון אחר במליאה/עומר מירון

חברת הכנסת מיכל בירן (העבודה) התייחסה ל"הברזה" מצד הח"כים. "מדובר בבזיון של מוסד הכנסת וזלזול בוטה בציבור ששלח את אותם חברי הקואליציה לייצג אותם. אני תוהה באיזה עולם ייתכן התסריט, שכשמנחיתים על הציבור גזרה של ארבעה מיליארד ש"ח - העלאת המע"מ, המס הכי לא צודק שיש, זאת לא סיבה מספיק טובה לטרוח ולהגיע לדיון במליאת הכנסת".

בסוף השבוע תיכנס לתוקפה ההחלטה להעלות את מס הערך המוסף, מ-17% ל-18%, צעד שצפוי להשפיע על הכיס של כלל האזרחים. מדובר באחד הצעדים המשמעותיים כחלק מהתכנית הגזירות הנרחבת של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד, הכוללת בין היתר גם העלאה של מס ההכנסה בכלל המדרגות, ביטול נקודת זיכוי במס לאקדמאים, העלאת מס החברות, וכן קיצוצים במימון גני הילדים, קצבאות הילדים וקיצוצים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully