וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה השתוללה במחנה צבאי ליד בסיס פיקוד דרום

29.5.2013 / 0:31

השריפה שכילתה מספר צריפי עץ במחנה ורד בבאר שבע הביאה לפינוי שתי יחיודת של פיקוד הדרום. הושגה שליטה על האש אך תושבים סיפרו כי עשן רב מתפשט. אין נפגעים

שריפה פרצה אמש (שלישי) סמוך לשעה 23:00 ב"מחנה ורד" – בסיס צבאי הסמוך לבסיס פיקוד הדרום בבאר שבע, וכוחות גדולים של מד"א ומכבי אש הוזעקו למקום. כמו כן, התקבלה החלטה לפנות את היחידות במחנה, בהן קצין העיר ויחידת הגששים מחשש שייפגעו. לא היו נפגעים באירוע, וקצת לאחר חצות השתלטו הכבאים על האש שאחזה במבנים. הם פועלים לכיבוי האש לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריפים ישנים עולים באש, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחנה ורד" הוא מתחם גדול שהפעילות בו צומצמה בעקבות תשתיות רעועות וישנות אך בחלקו הדרומי פועלות יחידות כמו קצין העיר, יחידת בינוי והנדסה ומפקד הגששים של פיקוד דרום. גורם צבאי, מסר כי "הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים ולפנות את החיילים".

אחד מתושבי האזור סיפר לוואלה! חדשות כי השריפה שפרצה היא קצה הקרחון. "מדובר במתחם שלפני מספר שנים היה מאוכלס בחיילים אבל מחצית ממנו נסגר והפך למוקד גניבות של תשתיות יקרות כמו מתכות, מזגנים וכל מה שניתן למכור", סיפר. "לאחר מכן הוא הפך למאורת סמים והיום אנחנו מבינים יותר מתמיד שהאסבסט שנמצא על גגות המבנים הישנים הוא סכנה מידית לכל תושבי השכונה. הגיע הזמן שצה"ל יטפל במפגע החמור הזה שמסכן את הבריאות שלנו. מי יודע מה נשמנו בשעות האחרונות. העשן ממשיך להתפשט לעבר הבתים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הכיבוי לא הצליחו להשתלט על האש/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיילים נוספים שנמצאים בשטח סיפרו כי במחנה יש מבנים רבים שהגג בהם עשוי מאסבסט אשר עלו באש. "חלק מהמחנה כבר לא בשימוש במשך שנים", סיפר אחד החיילים, "אסבסט שעולה באש הוא סכנה לא רק לחיילים במחנה. גם לאזרחים שגרים ליד המחנה".

(עדכון ראשון: 23:49)

בהכנת הכתבה השתתף רמי שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully