וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בניסוי שיקבע אם יש לכם IQ גבוה

27.5.2013 / 13:40

חוקרים טוענים כי הצליחו לפתח סרטון וידאו הקובע האם לצופה בו יש רמת משכל גבוהה - באותה רמת דיוק כמו של מבחן IQ רגיל. רוצים לדעת כמה אתם חכמים? צפו בסרטון

מבחן ויזואלי פשוט יכול לקבוע בצורה מדויקת את רמת המשכל (ה-IQ) שלכם, כך נטען במחקר חדש שפורסם השבוע במגזין לביולוגיה עכשווית. על פי המחקר, אנשים המסוגלים למיין במהירות נתונים ויזואליים ברקע ובכל זאת להתרכז בעיקר יהיו בעלי מנת משכל גבוהה יותר. מחבר המחקר, ד"ר דוג' טאדין, חוקר מוח באוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, ניסה לבדוק את הקשר שבין אבחנות חושיות לבין אינטליגנציה.

הוא ושותפיו למחקר גילו, כי ישנו קשר ישיר בין רמת משכל גבוהה לבין תפקוד גבוה במשימות ויזואליות. הם פיתחו מבחן מהיר בצורת סרטון, הבודק את היכולות הויזואליות של הצופה. בסרטון מתבקשים הצופים להבחין בכיווני הריצוד השונים של סדרות של פסים שחורים ולבנים – המרצדים על המסך בעיגולים קטנים וגדולים לחלופין. לאחר הצפייה בסרטון התבקשו הצופים שהשתתפו במחקר לענות על מבחן IQ.

מוכנים? צפו בסרטון

החוקרים הבחינו כי אנשים עם רמת משכל גבוהה הצליחו להבחין בתנועת הפסים בעיגולים הקטנים , אבל לא בעיגולים הגדולים. בתחילה חשבו החוקרים כי מודבר במקרה ולכן שיחזרו את הניסוי עם קרוב ל-100 נחקרים נוספים, שערכו מבחן IQ מלא – והתוצאות היו זהות.

הסיבה לכך, על פי החוקרים, היא שאנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה מסננים בצורה טובה יותר את רעשי הרקע, כך שהתרכזות בעיקר היא פעולה שבאה להם בטבעיות. המסקנה אליה הגיעו החוקרים היא כי "היכולת למיין תנועה בעזרת הראייה" מנבאת רמת משכל גבוהה ולמעשה – היכולת להתמקד על תנועה ולהתעלם מרעשי הרקע קובעת רמת משכל גבוהה באותו דיוק כמו מבחן ה-IQ עצמו.

לא מצליחים לצפות בסרטון? לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • מנת משכל
  • IQ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully