וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירושלמים החילונים מרימים ראש: "לא הכל סגור בשבת"

26.5.2013 / 18:57

יזם ירושלמי צעיר החליט לאגד באתר אינטרנט שהקים את בתי העסק הפתוחים בשבתות ובחגים בבירה, לאור מאבק התושבים נגד סגירתם. "הירושלמים שבויים בקונספציה שהכל סגור בשבת"

המיעוט החילוני בירושלים, הנאבק בשנים האחרונות על זכותו לפתוח מקומות בילוי בשבתות וחגים בעיר למרות התנגדות גורמים חרדיים, רשם לעצמו בתקופה האחרונה כמה הישגים בנושא, בהם השארת מתחם הבילוי והתרבות "התחנה" בבירה פתוח בשבתות. למאמץ החילוני בירושלים הצטרף עמוס וייסקופ, יזם צעיר שהקים את האתר "ירושלים פתוחה בשבת", הסוקר את בתי העסק השונים בעיר, הפתוחים בשבתות. "אנו מקווים שהאתר יהווה אבן שואבת לכל קהל הבליינים החילוניים בתוך ומחוץ לעיר, ויתקן מעט את הסטיגמה לפיה אין בירושלים מקומות בילוי בשבת", אמר וייסקופ. לדבריו, "המטרה שלנו היא להוציא אנשים מהבית בשבתות. אנחנו הירושלמים שבויים בקונספציה לפיה הכול סגור בשבת. עד שפחתי את האתר גם אני חשבתי כך".

המאבק החילוני בירושלים נגד סגירת מתחמי בילוי בשבתות עלה באחרונה לכותרות לאור הכוונה לסגור את מתחם בתי הקולנוע "סינמה סיטי" בעיר בימי שבת וחג. בתחילת החודש הפגינו כמה מאות תושבים, בהם פעילי תנועת "התעוררות" ומפלגת מרצ, במחאה על ההחלטה. יו"ר תנועת "התעוררות", עופר ברקוביץ', אף נפגש עם יו"ר מפלגת יש עתיד, השר יאיר לפיד, ודן עמו בנושא. "באנו לכאן כדי להעביר את הדיבורים למעשים ולשנות את ההחלטה האומללה הזו", אמר ברקוביץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוקם על חורבות "קפה מומנט". ה"רסטו בר" בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

וייסקופ, העוסק בשיווק אתרי אינטרנט, אמר כי הסיבה להקמת האתר נובעת מכתבה בנושא שקרא, שבה נכתב כי מתחם בילוי מרכזי בעיר נסגר. "קראתי עוד כתבה על איך ירושלים גוססת ומתה, ופשוט התעצבנתי", שחזר. האתר שהקים מאגד 201 בתי עסק, והוא מחולק לפי קטגוריות שונות. בחודש מרץ השנה נסגרה בירושלים מסעדת "רסטרו-בר" – אחד המעוזים החילוניים בעיר, שהפך עם השנים לסמל. הבר-מסעדה שהוקם על חורבות "קפה מומנט" שנהרס בפיגוע תופת במהלך האינתיפאדה השנייה, ממוקם מול בית ראש הממשלה בבירה.

בתום משא ומתן שנמשך כמה שבועות החליט בעל המבנה להפסיק את חוזה ההתקשרות עם בעלי המסעדה, כיוון שבמקום נמכר מזון לא כשר. לאור ההחלטה 50 עובדי המקום פוטרו. לורן לוי, יהודי-חרדי ממוצא צרפתי, רכש את הנכס לפני כשלוש שנים, וכבר אז הצהיר בפני בעלי המסעדה כי אין בכוונתו לחדש את חוזה השכירות אם ימשיך לפתוח את המקום בשבתות. לאחר שהבין הבעלים כי הדבר יוביל לפיטוריהם של 50 עובדים, רובם צעירים וסטודנטים, הוא חזר בו מהצעד. לחץ חרדי שהופעל עליו הוביל אותו ככל הנראה לחדש את דרישתו, ולאחר משא ומתן ממושך, הוא החליט לסיים את החוזה.

לקריאה נוספת:
בשל פתיחתו בשבת: עוד מעוז חילוני בירושלים נסגר

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully