וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדון כמו בקאבול

בועז ביסמוט

23.5.2013 / 8:33

המשורר האנגלי רודיארד קיפלינג כתב ב?1895 את הפואמה על "החייל הבריטי הצעיר". הסיום מקאברי. החייל האנגלי מתאבד עם נשקו לפני שאיבריו יבותרו בסכין. האירוע מתרחש במהלך המלחמה בין הבריטים לאפגאנים. 2,500 חיילים בריטים נהרגו אז בין 1878 ל?1880.

אתמול "רק" חייל בריטי אחד נרצח. גופתו בותרה, הושחתה, נגררה. הונח לה רק לאחר שראשה נערף. אנחנו לא בעיראק או באפגניסטן, וגם לא במאה של קיפלינג. אנחנו במערב בעידן המודרני.

אלא שהמערב הפך לפרוע. לפני שנה היה זה מוחמד מראח, צעיר מוסלמי ממוצא אלג'ירי שהוקסם מאידיאולוגיית הג'יהאד והחליט לחסל תחילה חיילים מוסלמים "בוגדים" שלחמו עם הכופרים נגד אחיו באפגניסטן לפני שחתם את מורשתו בפיגוע המחריד בבית הספר "אוצר התורה".

טרור בלונדון: ערף את ראש החייל - והצטלם מגואל בדמו. רויטרס
המחבל מלונדון מדבר כשידיו מגואלות בדם/רויטרס

אתמול לונדון היתה עדה לפיגוע ג'יהאדיסטי. לא הראשון, לצערה. צעירים, שבויים בקסם הג'יהאד, מיישמים הלכה למעשה את הסרטונים המחליאים שרצים ברשת.

בדיוק כמו בפיגוע בטולוז או בבוסטון לא צריך לחפש את הטרור בעיראק או באפגניסטן. הוא כאן, ועכשיו. והוא מסוכן.

יהיו מי שיסבירו כי המציאות בשכונות העניות של דרום מזרח לבנון מעודדת מעשי זוועה. יהיו מי שיאמרו כי המגורים בשכונות הקשות מדרבנים צעדים של ייאוש. אבל טענה זו מסרבת להביט נכוחה באמת. דור שני ושלישי של מהגרים ממדינות האיסלאם שרצו חיים טובים יותר מוקסמים ממציאות שממנה נמלטו הוריהם.

כדי למנוע התפשטות והתרחבות של התופעה צריך קודם כל להכיר בה, כדי שניתן יהיה להילחם בה כפי שצריך. זאת לא מלחמה פשוטה כי רוב המוסלמים החיים במערב אינם כמובן טרוריסטים, אבל "אללה" מעורב כמעט בכל הפיגועים בעולם בשני העשורים האחרונים.

"חייל בריטי צעיר" יצא מבסיסו. יכול להיות שבאותו יום הוא חשב לעצמו, כמה כיף להיות בבריטניה ולא בעיראק. מוגן בממלכה. אבל כנראה לא צריך עוד "לייבא" טרוריסטים מתימן כדי לשסף את גרונם של קורבנות - כמו במקרה של דניאל פרל – גם במערב צמחו ג'יהאדיסטים.

אין חדש במערב? דווקא יש. לצערנו. וקיפלינג, מן הסתם, מתהפך בקברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully