וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: המפה שצייר אבו מאזן לאחר פגישתו עם אולמרט

כך כמעט נעשתה היסטוריה: מפת הסכם השלום שצייר יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה נחשפת לראשונה. אולמרט בראיון בלעדי לוואלה! חדשות: "הסכמתי לוותר על הריבונות בהר הבית"

מערכת וואלה!

ב-16 בספטמבר 2008, הציג ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט בפני יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הצעה היסטורית להסכם שלום בין העמים. במהלך הפגישה שנערכה בין השניים בבית ראש הממשלה בירושלים, ציין אולמרט את פרטי המתווה לשלום שכלל את הוויתורים הגדולים ביותר שקיבלו עד אז הפלסטינים מישראל, בניסיון להגיע לפתרון על בסיס שתי מדינות לשני העמים. כשחזר לרמאללה, צייר אבו מאזן את המפה ההיסטורית, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, ונחשפת כאן לראשונה.

אולמרט פרש באותה פגישה מפה גדולה בפני אבו מאזן, שכללה את ההצעה הטריטוריאלית של ישראל להסכם שלום, אך לא הסכים להפקידה בידיו, על אף בקשתו של אבו מאזן. הוא ביקש מיו"ר הרשות לחתום בראשי תיבות והבטיח שרק אז יעבירה לידיו. אבו מאזן לא עשה זאת, אך מיד עם הגעתו חזרה מירושלים, נכנס ללשכתו במוקטעה ברמאללה, השתיק את כל הנוכחים בחדר והחל לצייר את המפה שהציג לו אולמרט על פי הזיכרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה ההיסטורית שצייר אבו מאזן נחשפת לראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפה שצוירה על נייר מסמכים של לשכת הנשיא, ונחשפת כאן, היא מפה היסטורית שחושפת למעשה את הגבול העתידי בין שתי המדינות, כאשר יגיעו הצדדים להסכם שלום. הציור של אבו מאזן, כולל גם הערות בכתב יד בסמוך למפה ומצדו האחורי של הנייר, שם שרבט את שאר פרטי ההסכם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מחר בוואלה!: אולמרט חושף פרטים בלעדיים מהמשא ומתן

בראיון בלעדי לוואלה! חדשות, אישר אולמרט כי המפה שצייר אבו מאזן דומה להצעה שהציג לו. אולמרט אף חושף לראשונה את כל פרטי ההסכם שהציע לאבו מאזן ואת הדרך הפתלתלה אליו. אולמרט מספר בגילוי לב כי במסגרת ההצעה הסכים לוותר על הריבונות הישראלית בהר הבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילופי השטחים כפי ששורטטו במפה שצייר אבו מאזן ברמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעשה, זו הפעם הראשונה שראש ממשלה בישראל מודה בגלוי כי הסכים לוותר על ריבונות זו. אהוד ברק אמנם הסכים לוותר על הריבונות הישראלית בהר הבית במהלך דיוני פסגת קמפ דייויד, אך לא עשה זאת במסגרת הצעה מסודרת שהוצגה בפני הפלסטינים. אולם לדברי אולמרט, הצעתו הבהירה שלא תהיה לאף מדינה או גוף אחר ריבונות על הר הבית אלא ועדה מחומשת תנהל את ענייני "האגן הקדוש".

יתרה מכך, אולמרט אומר כי ויתר על נוכחות ישראלית בבקעת הירדן לחלוטין, בתמורה להסדרי ביטחון בצד הירדני של הירדן. כמו כן הסכים אולמרט להעביר, בתמורה לגושי ההתנחלויות, שטחים מתוך הקו הירוק באזור עפולה, טירת צבי, מצפון לירושלים, מדבר יהודה, לכיש ובעוטף עזה לידי הפלסטינים וכן לכרות מנהרה שתחבר את עזה לגדה. הראיון המלא ופרטים בלעדיים נוספים מהמשא ומתן, יובאו מחר במלואם בוואלה! חדשות.

סגן השר אופיר אקוניס התייחס לחשיפת וואלה! חדשות: "זו הוכחה נוספת לכך שהוויכוח אינו על יהודה ושומרון אלא על עצם קיומה של ישראל", אמר אקוניס. "למרות שאולמרט מכר הכל והתקפל, ללא תמורה, הפלסטינים לא קיבלו את ההצעה. סרבנותם המתמשכת גם להצעה הנדיבה ביותר צריכה להציב תמרור אזהרה לעולם כולו: הפלסטינים הם המכשול לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully