וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: האפליקציה שתעזור לכם לחסוך כסף בקניות

23.5.2013 / 8:51

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק שתחייב את משרד הכלכלה להקים מסד נתונים של מחירי המוצרים ברשתות, שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח יישומים שיסייעו לציבור להשוות ביניהן

האם בקרוב נוכל להשתמש באפליקציה שתעזור לנו להשוות בין מחירי רשתות המזון? מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת נחמן שי ומרב מיכאלי (העבודה), דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ) - המבקשת להקים מאגר מידע למחירי מוצרים ברשתות השיווק.

על פי ההצעה, משרד הכלכלה יהיה אחראי להקים את בסיס הנתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק, ולעדכן אותו באופן רציף, כך שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח אפליקציות או אתרים שייעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש. ההצעה מתייחסת לרשתות שיווק, אולם בעלי עסקים שמוכרים את אותם המוצרים, יוכלו לבקש להתחבר אף הם, גם אם אינם חייבים בכך.

קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
משרד הכלכלה יהיה אחראי להקים את בסיס הנתונים של מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק/ניב אהרונסון

בדברי ההסבר נכתב כי "למרות כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של קיץ 2011, גם היום השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות וזכויות צרכניות בסיסיות, כגון הזכות למידע מלא, עדכני ורלוונטי על מחירי המוצרים ברשתות השונות". האפשרות לבצע רכישה מושכלת, נטען בהצעה, אינה קיימת.

33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו ועדה יכינו אותה לקריאה ראשונה. חבר הכנסת שי אמר בתגובה לאישור הצעת החוק: "מדובר בהצעת חוק חברתית וצרכנית ממדרגה ראשונה. היא מהווה קריאת תיגר על ריכוזיות, מונופולים ותיאום מחירים ותעניק לצרכן הישראלי את הכלים כדי לבצע רכישות בצורה נבונה ויעילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully