וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לקצין מג"ב שהרג את חברו

רמי שני

20.5.2013 / 12:55

ניר סומך שהורשע בהריגת בן טל בשנת 2009 ירה בו, לטענתו, לאחר שטל לא פסק מלהטריד אותו ואת אשתו. השופטים דחו את טיעוניו להגנה עצמית וקבעו: "ירי שלא הייתה לו כל הצדקה"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 14 שנות מאסר על קצין מג"ב לשעבר ניר סומך, שהורשע בהריגתו של בן טל בשנת 2009. סומך הואשם ברצח אך זוכה מחמת הזהירות והספק, והורשע בינואר האחרון בהריגה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ירה סומך למוות בטל, לאחר שזה הגיע לקיבוץ זיקים כדי לפגוש את אשתו. ההגנה טענה כי סומך פעל מהגנה עצמית לאחר שטל לא פסק מלהטריד אותם עד שנאלצו לעבור דירה. יצוין כי סומך סירב להצעת הפרקליטות לעסקת טיעון, במסגרתה היה יכול לקבל עונש מופחת

השופטים כתבו בגזר הדין כי סומך נטל את חייו של טל בשלוש יריות ופגע בערך אוניברסלי עתיק, קדושת החיים. "מדובר במעשה חמור בנסיבות ביצוע קשות. מדובר בירי שלא הייתה לו כל הצדקה, כאשר הנאשם לא היה בסכנת חיים כפי שטען".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעשה חמור בנסיבות ביצוע קשות. ניר סומך ואשתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטים דחו את טענתו של סומך כי טל ניסה לתקוף אותו במוט ברזל, וכי כיוון אל מרכז גופו. יחד עם זאת, ציינו כי לקחו בחשבון את אישיותו החיובית של סומך. "יש לזקוף לזכותו שהוא אדם נורמטיבי נעדר כל עבר פלילי... אין זה עניין של יום ביומו לדון נאשם בעבירה כה חמורה בעוד כה רבים מתארים את תרומתו". אביו של בן טל אמר בצאתו מבית המשפט: "גם אם היה מקבל מאסר עולם שום דבר לא היה מחזיר לנו את הילד".

כתב האישום נגד סומך הוגש בסוף ספטמבר של אותה השנה וממנו עלה כי אשתו של סומך, טלי, הכירה את טל וכי הקשר בין השניים התהדק במהלך השנים 2005-2009. לסומך נודע על הקשר והוא פעל לניתוק קשר זה, אך טל לא השלים עם ניתוק הקשר והחל להטריד את בני הזוג, ובהמשך התרחש אירוע הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully