וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 35 שנה: אדמות חומש יושבו לבעליהן הפלסטינים

גלעד גרוסמן

19.5.2013 / 2:04

המדינה הודיעה לבג"ץ כי תבטל את צו התפיסה שהוצא לפני עשרות שנים, ושעל בסיסו הופקעו הקרקעות לבניית ההתנחלות שפונתה בהתנתקות. "צריך לדאוג שבעלי הקרקע יגיעו לאדמתם"

שמונה שנים לאחר פינוי ההתנחלות חומש בשומרון, הודיעה ביום חמישי האחרון המדינה לבג"ץ על כך שהחליטה לבטל את צו התפיסה, אשר הוצא לפני 35 שנה, ושעל בסיסו הופקעו אדמות הפלסטינים במקום לצורך בניית ההתנחלות. בנוסף, הודיעה הפרקליטות כי נחיצות צו הסגירה הצבאי שהוצא לשטח תבחן בקרוב מחדש.

הקרקעות שעליהן נבנתה חומש נתפסו לצרכים ביטחוניים ב-1978. במקום הייתה אמורה לקום היאחזות נח"ל, שלשמה הוצאו צווי התפיסה, אולם במקום זאת נבנתה ההתנחלות חומש, שפונתה במהלך ההתנתקות ב-2005. לאחר הפינוי הפך האזור לשטח צבאי סגור לאזרחים ישראלים, אך צווי התפיסה לא בוטלו. מכיוון שהקרקעות ממשיכות להיות תפוסות לצרכים ביטחוניים, בעלי הקרקע הפלסטינים מנועים מלגשת לאדמותיהם ולעבדן. בעקבות זאת, הם עתרו לבג"ץ.

בתגובת המדינה לעתירה נכתב כי ההחלטה על ביטול צו התפיסה היא על דעת מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, אלוף ניצן אלון. עוד נכתב, כי "בראי ההתפתחויות" תבחן בקרוב נחיצותו של צו הסגירה. "35 שנה עברו מאז נגזלה האדמה מבעליה החוקיים, שמונה שנים חלפו מאז פינוי ההתנחלות חומש ושנתיים וחצי מאז שהוגשה העתירה בנושא. עצוב שחולפות שנים כה רבות וארוכות עד שהמדינה מחליטה לקיים את החוק ולהשיב את האדמה הגזולה לבעליה", אמר עורך דין שלומי זכריה מארגון "יש דין", שמייצג את העותרים הפלסטינים.

זכריה הוסיף כי "כרגע עיקר ענייננו הוא לדאוג שבעלי הקרקעות אכן יוכלו להגיע לאדמתם. מניסיוננו הכואב, עצם הכרת המדינה בבעלות פרטית פלסטינית לא בהכרח מתרגמת לאפשרות של בעלי הקרקע להגיע בפועל לאדמתם ולעבדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully