וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי קרול זעמו: "לא ניסו למנוע חזרת הרוצח לארץ"

גלעד גרוסמן

16.5.2013 / 12:24

בני משפחתה של קרול כהן, שנרצחה ב-2004 בתאילנד בידי גרושה, שגם ביתר את גופתה, ביקרו את משרד הפנים: "כל אזרח צריך לשאול מדוע השר לא פעל למנוע כניסת הרוצח לארץ"

בני משפחתה של קרול כהן זעמו הבוקר (חמישי) על כך שגרושה, אלי כהן, שרצח אותה וביתר את גופתה ב-2004, שב ארצה מתאילנד - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. "לא ניתן הדין בגין רצח מתוכנן, חריג באכזריותו, ולא נעשה דבר על מנת למנוע את כניסת הרוצח לארץ. הרשויות אינן נוקפות אצבע על מנת להפחית מעיוות הדין", אמרה עורכת דין דיקלה טוטיאן זייד, יו"רית משותפת של מרכז נגה לפגעי עבירה, שמייצגת את בני המשפחה.

פרסום ראשון: הישראלי שרצח אשתו וביתר גופתה בתאילנד שב לארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא ניתן הדין על רצח חריג באכזריותו". הרוצח והנרצחת בתקופת נישואיהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן נידון ב-2004 למאסר עולם בתאילנד, אולם בחודש נובמבר האחרון קיבל באופן מפתיע חנינה מהמלך. לדברי טוטיאן, מרכז נגה פנה למשרד הפנים, למשרד החוץ ולמשרד המשפטים, בניסיון למנוע את מתן החנינה ואת שובו של כהן לישראל, אולם ללא הצלחה. "זה מקרה המצדיק את מניעת כניסתו של רוצחה של קרול לארץ וכל אזרח צריך לשאול את שר הפנים מדוע לא מצא לנכון להפעיל את סמכותו", אמרה.

"עד רגע זה אף גורם רשמי לא מצא לנכון לדבר עם משפחת הקורבן", הוסיפה. "זה מאוד מצער להיווכח עד כמה משפחת הקורבן שקופה בעיני הרשויות ומשוללת זכויות. לא ייתכן שמידע שכל כך אקוטי ומהותי למשפחת הנרצחת, יגיע אליה דרך כלי התקשורת, ושאף גורם רשמי, על אף הפניות המרובות של המשפחה ושל מרכז נגה, לא יטרח ליצור קשר עם המשפחה".

במרכז נגה קוראים לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לחשוב "כיצד ניתן למנוע הישנות של עוול זה בעתיד וכיצד לבצע מעקב אחר מי שרישומיו הפליליים בארץ יוותר ללא רבב עקב ביצוע פשיעה בחו"ל בגינה קיבל חנינה".

הגופה נמצאה במזוודה ללא ראש ורגליים

כהן חי עם אשתו קרול במשך עשר שנים, והשניים התגוררו בלוד. הם נישאו כשקרול הייתה בת 16, וזמן קצר לפני הרצח השניים התגרשו. החשד נגדו התעורר לאחר שמזוודה ובה גופתה של קרול, ללא ראש ורגליים, נמצאה בנהר צ'או פראיה, החוצה את בנגקוק, בירת תאילנד. הגופה הייתה עטופה במגבת ובווילון אמבטיה, ועל המזוודה נמצא סימן שקישר אותה לישראל. לחשד תרמה גם עדותו של נהג מונית, שזיהה את כהן כמי שנסע במוניתו בליל הרצח. על בגדיו נמצאו לאחר הרצח כתמי דם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזוודה בה נמצאה גופת קרול כהן ב-2004/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר 2004, נידון כהן למאסר עולם על ידי בית משפט בבנגקוק. בזמנו, הוא הודיע כי אינו מתכוון לערער על גזר הדין, אך ביקש להיכלא בישראל. במשפטו הודה כהן ברצח, אך טען: "אהבתי את אשתי מאוד. מה שעשיתי - עשיתי ללא מחשבה". ואכן, השופטים קבעו כי מהעדויות שהובאו בפניהם לא ברור שהייתה לו כוונה תחילה לרצוח את אשתו, אלא שביצע את המעשה בלהט הוויכוח שפרץ ביניהם. על כן, בניגוד לנהוג בתאילנד, לא נגזר עליו עונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully