וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרושאור: סוכנות האו"ם מנסה למחוק את ישראל מהמפה

שגריר ישראל באו"ם שלח איגרת תלונה למזכ"ל, בה גינה את מנהלת סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם בלבנון. זאת, לאחר שהצטלמה לצד מפת המזרח התיכון שלא הזכירה את ישראל

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיגר היום (שלישי) איגרת תלונה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וגינה את מנהלת סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם, אונר"א, בלבנון. זאת, לאחר שמנהלת הסוכנות, אן דיסמור, הצטלמה בשבוע שעבר במהלך אירוע לצד מפה גיאוגרפית גדולה של המזרח התיכון, שבה לא היה כל זכר לישראל. המפה, המתארת את האזור שבין הירדן לים התיכון כ"פלסטין" ועליה מתנוסס דגל פלסטין, הוענקה לדיסמור במתנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיסמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרושאור קרא למזכ"ל האו"ם לחקור את האירוע ואמר: "לא צריך להיות דוקטור לגיאוגרפיה כדי להבין שמפה של המזרח התיכון אשר לא מזכירה אפילו את מדינת ישראל היא שערורייה". לדבריו, "לא ייתכן כי ארגון בינלאומי כמו אונר"א, שאמור להיות ניטרלי, ייתן את ידו לפרובוקציה המנסה למחוק את ישראל מהמפה. ישראל תומכת בפעילות ההומניטארית החשובה של אונר"א, אולם מחיקת כל זכר לישראל ממפת המזרח התיכון בחסות ארגון של האו"ם היא מעשה שיש לחקור ולהוקיע".

פרושאור הוסיף ואמר כי המעשה של דיסמור מהווה "הוכחה נוספת כי ישנם נציגי או"ם הלוקחים צד פעיל בסכסוך ומעודדים פרובוקציות שרק מעמיקות את הבורות והשנאה". בכך, התייחס השגריר גם לדברי ריצ'ארד פאלק, נציג האו"ם, שאמר בחודש שעבר כי המדיניות האמריקאית והישראלית היא שגרמה בסופו של דבר לפיגוע במרתון בוסטון. בחודש הבא צפויה הצבעה באו"ם באשר לפיטוריו של פאלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully