וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעב עולמי? באו"ם ממליצים שתאכלו חרקים

14.5.2013 / 0:34

מחקר חדש של סוכנות המזון והחקלאות של הארגון טוען כי אם בעולם המערבי יתרגלו לרעיון, הדבר צפוי להאט את מגיפת ההשמנה בעולם ואף להועיל לסביבה. "יש דעה קדומה בעניין"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כשמתמודדים בתוכניות ריאליטי נדרשים מפעם לפעם לאכול חרקים, מובטחים להם חסינות או פרס. מסתבר, שגם מחוץ למשימות הטלוויזיוניות האלו מובטחת לאנושות, אם תאמץ תזונה המבוססת על חרקים, חסינות מפני השמנה, רעב והתחממות כדור הארץ. מחקר חדש של סוכנות האו"ם למזון וחקלאות שהתפרסם אתמול (שני) ממליץ על כך בחום. כותבי המחקר טוענים כי חרקים רבים מכילים אותה כמות חלבון ומינרלים כמו בשר, ויותר שומנים בריאים.

"בתרבות המערבית יש דעה קדומה נגד אכילת חרקים", אמר המדען ארנולד ואן יואיס מהולנד, שהשתתף בכתיבת המחקר. למרות זאת, נציגה אחרת של סוכנות האו"ם, אווה מולר, ציינה כי יותר ויותר מסעדות יוקרתיות מתחילות להגיש מנות אקזוטיות המכילות חיפושיות, חגבים או נמלים, בהן מסעדת "נומה" הדנית שהוכתרה בתור המסעדה הטובה בעולם.

לדברי מחברי הדו"ח, גידולם של חרקים למאכל יזיק לסביבה הרבה פחות, משום שהוא יצריך שימוש בפחות שטחים וכן יצמצם את פליטת גזי החממה שלהן גורמים גידול צאן ובקר. הוא אף יועיל לכלכלת מדינות מתפתחות, שם עובדים אזרחים ובעיקר אזרחיות עניות בליקוט החרקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully