וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה: ניצחון דחוק בבחירות למפלגת המרכז-ימין

12.5.2013 / 22:12

מפלגת "GERB" זכתה ב-31% מהקולות ותהיה המפלגה הגדולה בפרלמנט, אך תתקשה להרכיב ממשלה, לאחר שפירקה אותה בפברואר. בבירה כבר התאספו מפגינים למחות נגד שיטת הממשל במדינה

מפלגת הימין-מרכז "GERB" היא המנצחת בבחירות לפרלמנט הבולגרי שנערכו היום (ראשון), אם כי ברוב שאינו גדול. כך מסתמן מהמדגמים הראשוניים לאחר סגירת הקלפיות. המפלגה, שבראשה עומד ראש הממשלה לשעבר בויקו בוריסוב, צפויה לקבל את הסמכות לנסות ולהרכיב את הממשלה הבאה, לאחר שרק בחודש פברואר פירקה המפלגה את הממשלה בעקבות הפגנות מחאה על תנאי המחייה במדינה.

עם זאת, מסתמן כי המפלגה תתקשה במלאכת הקמת הממשלה הבאה, מכיוון שניצחה ברוב יחסית קטן. על פי התוצאות הראשוניות שנמסרו, מפלגת "GERB" זכתה לכ-31% מקולות הבוחרים, ותאייש 97 מושבים בפרלמנט, שבו 240 חברים. המפלגה הסוציאליסטית הגיעה למקום השני עם כ-26%, וצפויה לאייש 85 מושבים בפרלמנט. לאחר שהתפרסמו התוצאות התאספו מפגינים בבירה סופיה במחאה על שיטת הממשל במדינה.

כרזות ביום הבחירות בבולגריה. רויטרס
כרזות בחירות של מפלגת "GERB" בסופיה, היום/רויטרס

עוד מסתמן מהתוצאות הראשוניות כי המפלגה האתנית MRF המזוהה עם הטורקים במדינה, תהיה המפלגה השלישית בגודלה במדינה עם 34 מושבים בפרלמנט, לאחר שזכתה בכ-10.7% מהקולות. המפלגה הרביעית בגודלה, וככל הנראה האחרונה שנכנסה לפרלמנט היא מפלגת הימין הקיצוני "אטקה", אשר קיבלה כ-7.5% מהקולות ותאייש 24 מושבים בפרלמנט. אחוז החסימה בבחירות בבולגריה הוא 4%. בבחירות בבולגריה, הנמצאת במשבר כלכלי, התמודדו 36 מפלגות על קולותיהם של כשבעה מיליון מצביעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully