וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נפגשה עם אבו מאזן: "לגשת מיד למו"מ"

12.5.2013 / 15:05

יו"ר האופוזיציה באה לרמאללה, ובפגישה ראשונה עם בכיר פלסטיני הפצירה באבו מאזן להיענות למאמצי התיווך של האמריקנים. "אם נתניהו ינקוט צעדים משמעותיים, נספק רשת ביטחון"

ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ, באה הבוקר (ראשון) לרמאללה ונפגשה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. ליחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, זו הפגישה הראשונה עם אחד מבכירי הרשות הפלסטינית.

במהלך הפגישה, שבה יחימוביץ' על עמדות קודמות שהביעה, לפיהן האופוזיציה תהווה "רשת בטחון" עבור ראש הממשלה נתניהו, אך רק אם ינקוט צעדים משמעותיים, כלשונה, לקראת הסדר מדיני עם הפלסטינים.

בשיחה עם אבו מאזן אמרה יחימוביץ' כי "יש צורך לגשת למשא-ומתן באופן מיידי, ולבחון בו את עמדות שני הצדדים בכל הסוגיות. זו העת להיענות למאמצי התיווך של ארצות הברית לחידוש השיחות".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה. רויטרס
אבו מאזן עם הנשיא אובמה בחודש מרץ/רויטרס

בלשכתה של יחימוביץ' מסרו בתום הפגישה כי היא שוחחה עם יו"ר הרשות הפלסטינית על המצב במזרח התיכון וכי השניים דנו בסיכויים להתקדמות מדינית בין ישראל לפלסטינים. בהודעה שפרסמה לשכתה נכתב כי "יחימוביץ? הדגישה את מחויבותה העמוקה של מפלגת העבודה לתהליך השלום ולפתרון שתי המדינות לשני העמים, והדגישה את האינטרס הישראלי העליון לשמירת בטחון אזרחיה בכל הסדר".

בשבוע שעבר ביקר אבו מאזן בסין, במקביל לביקורו במדינה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. משרד החוץ הסיני הודיע על רצונו לסייע לשני המנהיגים להיפגש, אך ככל הידוע פגישה כזו לא התקיימה. אבו מאזן נפגש עם נשיא סין, שי ג'ין-פינג, שהפציר בו לקיים שיחות שלום עם ישראל, ואמר לו כי בייג'ינג "רואה צורך בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית במקביל לשמירה מלאה על ביטחונה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully