וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעות של פרופ' הוקינג

יעקב אחימאיר

12.5.2013 / 6:23

העובדה המצערת כי חוקר הקוסמוס, פרופ' סטיבן הוקינג, לוקה במחלת שרירים מוטורית ("לו גריג"), אינה מחייבת הימנעות מביקורת ציבורית עליו. ביקורת זו מתבקשת בתגובה על הנחתת המכה התעמולתית הקשה על ישראל מצידו של הפרופסור מקיימברידג'. לאחר שנעתר להזמנה להשתתף בוועידת הנשיא ביוני הקרוב, וניאות לשאת בה את הנאום המרכזי, חזר בו הוקינג מהסכמתו והודיע במהלך השבוע שעבר כי עקב מדיניותה של ישראל כלפי הפלשתינים יחרים את הוועידה.

סטיבן הוקינג. Jemal Countess, GettyImages
סטיבן הוקינג/GettyImages, Jemal Countess

הוקינג הוא, אולי, המדען הנודע ביותר בעולם כיום, בין היתר על שום התופעה כי לא נתגלה פחת כלשהו בכושרו האינטלקטואלי חרף המחלה חשוכת המרפא, שלקה בה לפני עשרות שנים. הוא כבר ביקר בישראל ואף קיבל בירושלים את אחד מפרסי קרן וולף, אבל הפעם נכנע ללחצה של התנועה הממריצה חרם, סנקציות והסטת השקעות מישראל. הוקינג הוא, אפוא, ה"יהלום" הנוצץ והיקר ביותר שהצליחה לגייס לשורותיה תנועת החרם. ייתכן גם שגיוסו של הוקינג לשורות התומכים בחרם על ישראל לא עלה בקשיים. הרי היותו חבר בסגל האקדמי של אוניברסיטה יוקרתית כקיימברידג' היקנה לתנועת החרם יתרון, כי האוניברסיטה הנ"ל היא בריטית. היא פועלת במדינה שבה נולד החרם על ישראל.

אבל כאמור, אין בכך כדי להקנות להוקינג, מן ההיבט הציבורי, חסינות כלשהי. הבה נאמר ביושר, ואף בישירות: פרופ' סטיבן הוקינג, בהכריזו כי ישתתף בחרם על ישראל, נוהג בצביעות גמורה. רק בזכותו של המוח הישראלי, היהודי, מסוגל הוקינג המשותק בכל גופו לתקשר עם הסביבה. כן, גם בעיתוני בריטניה מואשם הוקינג בצביעות. העיתון הבריטי "הגרדיאן", שאינו חשוד באהדה לעמדותיה של ישראל, חשף לפני ימים אחדים כי הוקינג, המדען הידוען, משתמש בטכנולוגיה ישראלית הנמצאת בבטן המחשב המאפשר לו לתפקד. ציוד המחשב הוא מתוצרת אינטל, והוקינג משתמש בו מאז 1997, השנה שבה הציוד הישראלי הגיע אליו. את המידע הזה סיפקה לעיתון "הגרדיאן" המשפטנית ניצנה דרשן?לייטנר.

אם חרם, אז עד הסוף

אנו מצטרפים, אפוא, לקריאה המכוונת לפרופ' הוקינג, שאם נותר בו מעט יושר אינטלקטואלי, עליו גם להחרים, ואולי אף להינתק מן המכשור החיוני לו מתוצרת ישראל, שעליה הכריז חרם. אגב, "הגרדיאן" נתקל בסירוב כאשר ביקש את תגובתה של חברת אינטל, אבל העיתון גילה ציטוט מפיו של ג'אסטין ראטנר, המתואר כ"קצין טכנולוגיה ראשי" של החברה, המאשר כי קיימים קשרים מימים ימימה בין אינטל לבין הוקינג, וכי לעונג יהיה לאנשיה להמשיך בקשרים אלה. יתר על כן, החברה פועלת לשכלל את מערכת התקשורת האישית של הפרופסור בעל השם העולמי.

יושר אינטלקטואלי אינו מתיר "חרם לחצאין". על המחרימים לשים קץ לצביעותם הגלויה ולהקריב את נוחות חיי היומיום למען מימוש המטרה ה"קדושה" שלהם. עליהם להפסיק ליטול תרופות מתוצרת ישראל ולהחרים מחשבים ושאר ציוד היי?טק, פרי המוח הישראלי. ואלו דוגמאות ספורות בלבד הממתינות להחרמה מצד מצהירי החרם. כבר אמרנו פעם: אם חרם, אז עד הסוף. הפעם מכוונת קריאה זו למדען סטיבן הוקינג, אך היא נכונה גם למי שיחפצו לחקות את צעדו הנלוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully