וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מבטיח: תוך שנה נבחין בשינוי במצב הכלכלי

12.5.2013 / 0:04

לאור כוונתם של אלפי אזרחים לצאת הערב לרחובות ולהפגין נגד שורת הגזירות הכלכליות שיזם, השר יאיר לפיד פנה לתומכיו וכתב: "מעולם לא היה פה נסיון מרוכז יותר לצדק חלוקתי"

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו במסיבת העיתונאים של שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, ביום רביעי)

רגע לפני ההפגנות שהתקיימו אמש (שבת), ניסה שר האוצר יאיר לפיד להשקיט את דברי הביקורת שנמתחו עליו בשל גזירות התקציב. במנשר שכתב לתומכיו הסביר השר לפיד כי אינו פוגע במעמד הביניים. "למעשה, זו הפעם הראשונה זה שנים שמעמד הביניים מחלק את הנטל גם עם ציבורים אחרים", כתב לפיד לתומכיו, והסביר כי החרדים, "שהיו עד עכשיו חסינים פוליטית, ייאלצו להשתתף במאמץ ולצאת לעבודה. קיצצנו את תקציב הישיבות וגם העשירים יתנו יותר. הם לא יקבלו קצבת ילדים כלל וישלמו הרבה יותר מס על כל מה שהוא מותרות, כמו מכוניות יוקרה".

יאיר לפיד ועופר עיני במסיבת עיתונאים, מאי 2013. מור שאולי
"נראה את השינוי מהר יותר ממה שכולם חושבים", שר האוצר יאיר לפיד/מור שאולי

לפיד טען כי זו הפעם הראשונה שיש ניסיון ליצור חלוקה צודקת יתר של נטל המסים. "העלינו את מס החברות, העלינו את המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, העברנו את חוק הריכוזיות שלא יאפשר לחברות הפירמידה להמשיך לשלוט במשק, הקמנו ועדה אחת לבחינת הסדרי החוב של הטייקונים ועוד אחת לבחינת התמלוגים שמקבלת המדינה על משאבי טבע, התחלתי משא ומתן עם החברות הגדולות על הרווחים הכלואים ועל הטבות המס המופרזות שלהם. אז כן, מעמד הביניים נפגע, אני לא כופר בזה לרגע, אבל לפחות הפעם הוא לא היחיד שהולכים לכיס שלו", כתב השר. "מתי נראה את השינוי הזה? הרבה יותר מהר ממה שכולם חושבים", הסביר, "קחו שנה קדימה וכולכם תתחילו להרגיש את התהליכים שיצאו עכשיו לדרך".

הפגנה מול ביתו של לפיד, מאי 2013. יותם רונן
הפגנה ליד ביתו של יאיר לפיד, בשבוע שעבר/יותם רונן

לפיד התייחס למסוי הרווחים של החברות הגדולות, וכתב כי כל מי שאומר, "פשוט תיקחו מהם!", הוא פשוט חסר אחריות. "מדינת ישראל לא רוצה להפוך לאויבת של המגזר העסקי, מפני שאז לא יעשו איתנו עסקים", אמר. "מעבר לזה, יש גם את השאלה החוקית. הטבות המס של החברות הגדולות לא נקבעו במחשכים או בחדרים אחוריים. אלה חוקים שעברו בכנסת באור מלא (אני לא הייתי שם, אבל רבים מאלה שצועקים עכשיו דווקא כן) וברוב גדול". לדבריו, "בעקבות החוקים האלה המדינה עשתה הסכמים עם חברות בינלאומיות גדולות והבטיחה להן הבטחות. גם מבחינה משפטית וגם מבחינת מעמדנו הבינלאומי, הפרה של הבטחות כאלה היא עסק מסוכן ומסובך. אני לא אומר שזה בלתי אפשרי, ואנחנו הראשונים שהכניסו את הידיים לבוץ והחלו לטפל בנושא, אבל זה תהליך ארוך, ומורכב, והוא ייקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully