וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוהם מתמיד: שיא בפחמן הדו חמצני באטמוספירה

11.5.2013 / 14:42

תחנת המדידה המרכזית בהוואי הודיעה כי רמת הפחמן הדו חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ, הגיע לשיא מאז החלה המדידה ב-1958. הגורם המרכזי: הבערת דלקים על ידי בני האדם

רמת הפחמן הדו חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ, הגיעה השבוע לשיא של 400 חלקיקים למיליון – כך נמדד בתחנת המדידה המרכזית בהוואי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז נמדדה לראשונה בשנת 1958, אז נמדדה רמה של 315 חלקיקים למיליון. "המשמעות היא בעיקר אבן הדרך שמסמנת התקדמות יציבה בכמות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה", אמר אתמול (שישי) ג'יימס באטלר, מהמעבדה לחקר כדור הארץ של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי.

זיהום אוויר בטהרן, ינואר 2013. AP
עשרות תחנות בקרה ברחבי העולם מפקחות על הפחמן הדו חמצני/AP

במשך שנים רבות מדענים טענו שריכוזי הפחמן הדו-חמצני צריכים להישמר למטה, מתחת לקו ה-350 חלקיקים למיליון. זאת, כדי שהמדינות ישמרו על היעד הבינלאומי של התחממות שלא תעלה על שתי מעלות במאה הנוכחית. עשרות תחנות בקרה ברחבי העולם מפקחות על הפחמן הדו חמצני, אך התחנה בהוואי נחשבת לאתר המדידה המרכזי.

מדענים סבורים כי הפעם האחרונה בה נמדדה רמה כה גבוהה של פחמן דו-חמצני באטמוספירה הייתה לפני שלושה עד חמישה מיליוני שנים. העלייה ברמת הפחמן הדו-חמצני מיוחסת ברובה להבערת דלקים שמבצעים בני האדם, בהם פחם, נפט גולמי, גז טבעי, עץ ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully