וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דרוך: איש האיסלאם המשפיע בעולם מגיע לעזה

7.5.2013 / 11:23

צה"ל נערך לביקורו מחר של שיח יוסוף אל-קרדאווי, איש "האחים המוסלמים", שנחשב למנהיג הדת המוסלמי הבכיר בדורנו. בעבר הוא תמך בפיגועים נגד ישראל, גם במחיר רצח ילדים

שיח יוסוף אל-קרדאווי, מנהיג הדת המוסלמי המשפיע בעולם ואיש "האחים המוסלמים", יערוך מחר (רביעי) ביקור היסטורי ברצועת עזה, ויעמוד בראש משלחת בת 60 אנשי דת מכל רחבי העולם הערבי. במערכת הביטחון דרוכים לביקור, שיימשך עד יום שישי, שכן במסגרת ביקורו יתקיימו מספר אירועים פומביים שעשויים לכלול הצהרות שילהיטו את הרוחות, ולהפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל. כפי הנראה, מנגנוני הביטחון של חמאס יגבירו את האכיפה לאורך הרצועה כדי למנוע הפרות סדר, ובפיקוד דרום, מנגד, תעלה רמת הדריכות כדי למנוע חיכוך אפשרי.

שיח יוסוף אל-קרדאווי. AP
מנהיג הדת המוסלמי המשפיע בעולם מגיע לעזה. אל-קרדאווי/AP

שיח אל-קרדאווי, שנושא גם בתואר דוקטור, מוגדר בעולם הערבי כיורשו של סייד קוטב, מגדולי הוגי הדעות של האיסלאם במאה ה-20, ולשעבר ראש אגף התעמולה של האחים המוסלמים. בשל פעילותו בתנועה האיסלמיסטית ודעותיו הקיצוניות נגד "מהפכת הקצינים החופשים", גלה קרדאווי ממצרים, מקום הולדתו, ולא חזר אליה 30 שנים. רק לאחר נפילת מובארק ב-2011, ועם עליית האחים המוסלמים לשלטון, שב אל-קרדאווי למדינה.

אל-קרדאווי ידוע בתמיכתו בטרור מתאבדים ובדגש על התקפות מצד פלסטינים על מטרות ישראליות. לתפישתו, מחבל מתאבד הוא קדוש, ואין כל סתירה מניעה מלבצע פיגוע שיגבה את חייהם של נשים וילדים חפים מפשע. את פעולותיהם של ארגוני הטרור הפלסטינים נגד ישראל, קרדאווי כינה "הגנה עצמית". כמו כן, הוא מביע תמיכה בלתי-מסויגת בחמאס, תנועה אחות של "האחים המוסלמים", ובמהלך מבצע עופרת יצוקה הוא אף תקף בחריפות את הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אבו מאזן, לאחר שלטענתו שיתף פעולה נגד התארגנויות שנועדו להעביר כספים לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully