וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי דרעי התקבל בהשלמה - וחבל

דן מרגלית

5.5.2013 / 9:00

שובו של אריה דרעי לזירה הציבורית מעלה טיעונים עקרוניים הסותרים את המהות האמיתית של המהלך. לכאורה, אילו נבלם בכניסתו מחדש לפוליטיקה היה הדבר עומד בניגוד לתפיסה היהודית כי עד לפרפורי נשימתו האחרונים יכול אדם לחזור בתשובה מחטאיו, וגם בניגוד לתפיסה המערבית כי מי ששילם את חובו לחברה רשאי להתקבל בה כשווה זכויות, ובזרועות פתוחות.

המקרה של דרעי קשה יותר. הוא מעולם לא הודה בהרשעתו בעבירה כה חמורה כקבלת שוחד; והוא מעולם לא סבר כי עליו להתנצל בפני האומה על היד ששלח לקופה הציבורית; ולא השקיע רגע משנות חירותו כדי לחנך ולהורות ל"משיחיי" - התלמידים - כי "ממני תראו וכמותי (לא) תעשו".

בעבר סברתי כי יש ספק אם הפנים והבין שביצע את העבירות שיוחסו לו, אבל לפני כמה שנים הגיע מידע ממקור מעולה, שאין לו נגיעה ועניין אישי לפגוע בדרעי, כי אכן פסיקת בתי המשפט נכונה גם נכונה, והיא רק קצה הקרחון. ספרו של מרדכי (מוטי) גילת, שחשף את הפרשה ב"ידיעות אחרונות" הוא תיאור מדויק של ההתרחשויות. ברור שלא התאנו לו ולא התנכלו לו.

עם מותו של אמנון דנקנר התראיין דרעי והזכיר (נכון) כי בשעתו הפניתי את שימת ליבו לספקותיי. אך כאשר הגיע מידע נוסף, שאינו מוטל בספק כי דרעי קיבל שוחד גם קיבל - דנקנר סירב להתבונן במציאות, ואפילו עלה בידו לשכנע את יוסף (טומי) לפיד לחבור ולהתיידד עם דרעי, שאותו כינה בעבר בשידורים פומביים "גנב". אלה העובדות, וניתן להן פומבי.

בנתונים אלה, ובעוד דרעי סירב להכיר בפשעו, קשה היה לקבל את שובו לזירה הציבורית. עדיף היה שילך לעסקיו הפרטיים ואולי יקדיש מזמנו לחינוך צעירים להתרחק מן השחיתות, אבל הוא דיבר על רצונו ללמוד גמרא אלא שבפועל בערה בו תאוות השלטון. כך גם עלה בידו לחתור תחת אלי ישי ולהדיחו מתפקיד יושב ראש ש"ס.

אפשר לתהות מה ההבדל? מה זה משנה? הן ממילא הוא ח"כ? ועוד יהיה שר? ואיים להתמודד על ראשות עיריית ירושלים? הבעיה אינה בדרעי, אלא בבית הרב עובדיה יוסף. בעיקר בבוחרי ש"ס שאינם קמים על מנהיגיהם ואינם זועקים שיחדלו מלהמליך אותו עליהם. כי זו בושה וחרפה לציבורם ההגון, והן לא אלמן ישראל ויש יושב ראש ש"ס אחר - ישי - שלא נפל בהצלחתו מדרעי. רק שבאווירת ההבנה הרכה לליבם של ההחשודים, בהצלחה של בני החושך להדביק "לא נורא" לעסקני הציבור שסרחו, בשאננות שגרמו היועמ"ש יהודה וינשטיין ומבקר המדינה יוסף שפירא כלפי טוהר המידות במדיניות ההימנעות שלהם, בפסיביות שלהם לנוכח אישי ציבור שהם עבריינים - גם מינויו של דרעי התקבל בהשלמה, וכה חבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully