וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הילדים שספגו קללות: "איפה היו המפקחות?"

3.5.2013 / 0:05

ההורים שילדיהם נפלו קורבן למסכת התעללות מילולית מצד המטפלות בגן נעמת מנסים להתמודד. "היינו מאוהבים בהן, אנחנו המומים". בקרוב תיידע אותם המשטרה מה נאמר לילדיהם

הגננות אמנם פוטרו, אך ההורים עדיין נסערים: לאחר ששלשום נחשף בערוץ 10 מכתב ששלחה גננת מיישוב במרכז הארץ להנהלת מעון "נעמת", ובו חשפה מסכת קללות ואיומים שנקטו המטפלות בגן כלפי הילדים, נאלצים הורי הילדים להתמודד לבדם עם ההשלכות. ההורים מהיישוב השקט סיפרו לוואלה! חדשות כי בשבוע הבא תביא לידיעתם המשטרה מי מילדיהם נפגע מדברי הגננות, ולדבריהם נשקלת האפשרות של תביעה אזרחית נגדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מהמכתב שנשלח לראשי נעמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום נחשף מכתב התלונה שהגישה אחת הגננות, ולפיו ארבע מטפלות השתמשו בביטויים חמורים כלפי הילדים, קיללו אותם ואף איימו עליהם. על פי המכתב, אחת המטפלות אמרה לילדה "תשתקי, אמא שלך זונה, את אוכלת כמו חיה". לילד שביקש ביצה נוספת בארוחה, נאמר "תבקש מאבא שלך ביצה – יש לו". לילדה אחרת אמרה על פי החשד אחת המטפלות "מגרד לך בכוס", ולאחר מכן הוסיפה "יש לך שעה לגרד את הכוס שלך ובהזדמנות אחרת תפסיקי לאונן ולכי לישון".

לדברי ח', אב לילדה בגן, המוסד החינוכי ייסגר בשנה הבאה והבעלות עליו תעבור ככל הנראה לידי החברה למתנ"סים. אולם סגירת הגן ופיטורי הגננות הפוגעות לא מנעו את הפגיעה הנוספת בילדים, שנאלצו להיפרד בפתאומיות מהדמויות שאותן ראו מדי בוקר. "להורים רבים יש בעיות עם הילדים עכשיו", סיפר ח' לוואלה! חדשות. "הילדה שלי מתעוררת בלילה בצרחות, והיא הייתה ילדה מאוד רגועה. היא פתאום צועקת בבית, לא מוכנה שנעזוב את החדר. הילדים אוהבים את מי שמרגילים אותם אליו. ילד יאהב את ההורים שלו גם אם הם מרביצים".

ח' ציין כי חוקרי המשטרה גילו אמפתיה רבה למקרה, ונענו לבקשתם של ההורים לדעת באופן ממוקד מי מילדיהם נפגע: "הילדה שלי קצת שמנמנה. אני יכול להגיד שאחד הדברים שמצמררים אותי, הוא שהייתה שם אמירה על מישהי שמנמונת ואני חושש שמדובר בבת שלי, שהיא נפגעה". חוקרי המשטרה הבטיחו להורים כי יזמנו אותם למתן עדות וימסרו להם את כל המידע בנוגע לילדיהם ולפגיעה בהם.

המטפלות נעלמו ללא הסבר

המכתב הקשה היכה את ההורים בהלם. "מדובר בארבע מטפלות שרוב ההורים בגן מאוד מעריכים", סיפרה נ', אם לאחד הילדים בגן. "זה פשוט נפל עלינו כרעם ביום בהיר, ועד שלא שמענו את הציטוטים הכחשנו את זה לחלוטין. אני פשוט לא יכולה לדמיין אותן אומרות את זה. כל ההורים היו בשוק". לטענת ח', הם אף שוקלים להגיש נגד הרשת והגננות תביעה אזרחית. "כל ההורים שהיה להם ניסיון עם הגננות האלה, היו מאוהבים בהן. אנחנו פשוט המומים".

ההורים זועמים על התנהלות נעמת בפרשה, וטוענים כי הרשת ניסתה להסתיר מהם את הפרטים ולא סיפקה להם תשובות כאשר ביקשו אותן: "איפה היו המפקחות עד עכשיו?", שאל ח', "הפיקוח רק בא לראות שהתכנים החינוכיים מועברים?".

לדבריו, "התשובות שקיבלנו מנעמת היו מתחמקות ופוליטיות. לא יכול להיות שהורים מקבלים מכתב לקוני ונותנים לנו מידע חלקי. אני חשבתי שיו"ר נעמת גילה וולך, כראש המערכת, תגיע ותיתן את התשובות. זה לא קרה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"נעמת התנהלו בצורה מחפירה", הוסיפה נ'. "ארבע מטפלות נעלמות יום אחד, ואיש לא מסביר למה. גילינו את זה רק במקרה. כרגע יש במקום גננות מחליפות ויש החלטה של ההורים שמה שהכי חשוב הוא שעד סוף השנה נייצב את הגן ושיהיה לילדים מקום טוב לבוא אליו".

מנעמת נמסר בתגובה: "נעמת מצרה על האירועים החמורים שהתרחשו באחד ממעונותיה במרכז הארץ. עם זאת, אנו מדגישים כי הנהלת הארגון פעלה לטיפול באירועים באופן תקיף וביד קשה מהרגע הראשון בו הגיעו הדיווחים. כבר ביום הגעת התלונה ערכה הנהלת נעמת בירור בעקבותיו הורחקו מיידית כל העובדות המעורבות באירועים. למחרת העבירה את כל המידע למשטרה וקיבלה הנחיות ברורות לגבי ההגבלות החלות בנוגע להפצת המידע, זאת בשל החשש לשיבוש חקירה ופגיעה בצנעת הפרט. במקביל, הכנסנו למעון צוות חלופי ויידענו את ההורים על הרחקת המטפלות. כמו כן, דאגנו להציב במעון ליווי ייעוצי על ידי מכון אור לייעוץ חינוכי-התפתחותי בגיל הרך. ההורים הוזמנו למפגשים עם היועצת לגיל הרך, ואף ניתנה להם אפשרות לפנות לנציגת המכון בכל עת ולקביעת פגישה אישית".

בנוסף נמסר כי "אנו נמשיך להציב את טובתם ושלומם של הפעוטות בראש מעייננו, ולשם כך נקים צוות מיוחד שיטפל במקרה הנקודתי ויפעל על מנת לוודא כי מקרים מעין אלה לא יישנו בעתיד, על פי הקריטריונים המחמירים ביותר ומבלי לטייח שום אירוע שיובא לידיעתה".

עוד על מסכת ההתעללות:
עדות מזעזעת: כך התעללו מילולית מטפלות בילדי הגן

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com


(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully