וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדש לליכוד: אדם המנוע מלשרת בתפקיד ציבורי

ראש הממשלה החליט למנות את פעיל הליכוד יוסי שלי למנכ"ל המפלגה. העיתוי והאופן בו מבוצע המינוי מעוררים ביקורת קשה בליכוד: "נתניהו ידוע במינוייו הלא מקצועיים"

במפלגת הליכוד מבקרים היום (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאור כוונתו להביא מחר לאישור מזכירות המפלגה את מינויו של יוסי שלי למנכ"ל המפלגה במקומו של גד אריאלי, שאותו נתניהו מבקש להחליף. הכעס כלפי נתניהו נוגע הן לאופן שבו ביקש להחליף את המנכ"ל היוצא, והן בשל זהותו של המחליף, המנוע מלכהן בתפקיד ציבורי בשל הסדר טיעון שעליו חתם לפני כשנה. למרות שכהונה כמנכ"ל הליכוד אינה נחשבת לתפקיד ציבורי, היו בליכוד מי שטענו כי על נתניהו היה למצוא אדם "עם עבר שהוא נקי לגמרי".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בטקס הפרידה של השופטת איילה פרוקצ'יה, אפריל 2011. עומר מירון
מחוות הדעת שלו עולה שאין מניעה ששלי ישמש כמנכ"ל מפלגת השלטון. היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין/עומר מירון

גורמים בליכוד אמרו היום בצהריים כי "ההתנהגות של נתניהו היא ביזיונית". לדברי אותם גורמים, "אריאלי שכב בשבילו על הגדר לא פעם, ומנע ממנו מבוכות תקשורתיות, והוא פשוט משליך אותו לכלבים. לא מתנהגים ככה".

אחד מחברי הכנסת של הליכוד ביקר בחריפות את מינויו של שלי במקומו של אריאלי: "נתניהו ידוע במינוייו הלא מקצועיים, חבל מאוד שזה המינוי שהוא מציג. זה מינוי בעייתי של אדם עם רקורד בעייתי, ולליכוד מגיע יותר". לדברי חבר הכנסת, "עד עכשיו לא הבנתי איך הוא בחר דווקא אותו, הופתעתי בעצמי. הוא בחר בו לדעתי רק כי היה חייב להגיע להסכמות עם ישראל כץ במזכירות על מינוי המנכ"ל".

ישיבת סיעת הליכוד 22 באפריל 2013. יואב דודקביץ'
לפי גורמים בליכוד, "ההתנהגות של נתניהו היא ביזיונית"/יואב דודקביץ'

יוסי שלי הואשם בעבר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובשבועת שקר. זאת, לאחר שלכאורה הצהיר בפני וועדת המינויים שהכריעה בעד מינויו למנכ"ל רשות הדואר, בזמן שכיהן כיו"ר רשות הדואר, כי אין לו זיקה פוליטית לאף אחת מן המפלגות, למרות שהיה פעיל בליכוד. על פי דיווח ב-"הארץ" שפורסם הבוקר, במאי 2012 הגיע שלי לעסקת טיעון עם פרקליטות מחוז ירושלים, לפיה יודה בביצוע הפרת חובה חקוקה ובית המשפט יקבע כי ביצע את העבירה, אך לא ירשיע אותו. על פי ההסדר, במשך שלוש שנים מיום ההחלטה בבית משפט השלום בירושלים, יימנע שלי מכהונה בתפקיד כלשהו בשירות המדינה.

ממטה מפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "העניין נבדק מול היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ומחוות הדעת שלו עולה שאין מניעה ששלי יכהן בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully