וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים ברכבת: 28 נהגים הודיעו על מחלה

לי בן שי

1.5.2013 / 11:35

דוברות הרכבת: מדובר ב"שביתה איטלקית" במחאה על הכנסת סידור נהגים ממוחשב. בקו יבנה-הוד השרון ובנימינה-אשקלון - יוצאת רכבת בשעה. יו"ר ועד נהגים צפון: לא לחכות לתאונה

שביתה איטלקית או עייפות החומר? 28 נהגים ברכבת ישראל הודיעו במהלך הלילה כי לא יגיעו הבוקר (רביעי) לעבודתם עקב מחלה. מדוברות הרכבת נמסר כי הם פועלים למנוע שיבושים בתנועת הרכבות, אך כבר משעות הבוקר הוחלט כי בקו יבנה-הוד השרון תצא רכבת אחת בשעה במקום שתיים, ובקו בנימינה-אשקלון תצא רכבת אחת בשעה. 11 נהגים שהיו אמורים להשתתף באירוע הספורטיאדה של ההסתדרות באילת הוטסו בחזרה כדי למלא את מקומם של חלק מהנהגים החסרים. הרכבת מעסיקה כ-200 נהגים בסך הכל.

לדברי שחר וייסמן מדוברות הרכבת, הנהגים לא מוכנים לקבל את סידור העבודה הממוחשב החדש שנכנס לתוקף במוצאי שבת ופתחו ב"שביתה איטלקית". "בשביל שביתה אמיתית צריך סכסוך עבודה 14 יום מראש וזה לא קרה. הם לא רוצים את השינוי של המערכת הממוחשבת, הם רוצים את הסידורים הידניים כמו שהיה. רוצים לעבוד פחות ולקבל יותר כסף", אמר.

יו"ר ועד נהגים צפון, אלי אוחנה, אמר כי לא מדובר בשביתה. "אנשים קורסים בגלל העומס. צריכים להבין את זה, זה עייפות החומר. אנשים זה אנשים, אי אפשר להעביד נהג נוסעים באחריות כזו כל כך הרבה שעות. הנהלת החברה מודה שהתוכנה החדשה נכשלה ומיום ראשון הקרוב הם בונים הכל מחדש. מה זה אומר? שאנחנו שפני ניסיונות? הם יודעים שכרגע המצב קטסטרופה", אמר.

עומס ברכבת ישראל בעקבות תקלה ברכבת ,ספטמבר 2012. דרור עינב
"אנשים קורסים בגלל העומס. צריכים להבין את זה, זה עייפות החומר" נערכים לשיבושים צפויים ברכבת/דרור עינב

"אם פקיד ממוצע עובד 8.5 שעות, לנהגי נוסעים שמובילים אלפי נוסעים בנו סידורים של 9.5 שעות ו-10 שעות עבודה", הוסיף אוחנה. "יש כל מיני פסיקות והסכמים בגלל אירועים של כמעט תאונות ותאונות, שצריך להתחשב בשעות הנהיגה והמנוחה של הנהגים". הוא טען כי הכנסת הסידור החדש נעשתה באופן שרירותי. "אין בעיה לכל הנהגים להתנהל. ועד העובדים פתוח לכל משא ומתן של התייעלות גם בשעות הנהיגה וגם בשעות העבודה. שישנו את סידורי העבודה בטווח המיידי, ולא כשנהיה אחרי אירוע של תאונה בגלל עייפות של נהג. צריך להחזיר את הסידור למתכונת הישנה. ניתן לייעל - אבל לא בצורה ובדרך הזאת".

הנהלת הרכבת הודיעה על מעבר לסידורי עבודה ממוחשבים לנהגי הרכבות בישראל, משיטה ידנית שנוהלה עד כה. מהודעת רכבת ישראל עולה כי השיטה הידנית אפשרה למנהלי המשמרות ליצור חלוקה לא הוגנת בין נהגי הרכבות, כך שהמקורבים אליהם זכו למשמרות נוחות ורווחיות יותר, אשר יצרו פערי שכר עצומים מנהגים אחרים, אשר זכו גם למשמרות נוחות פחות לעבודה. "המערכת הממוחשבת נועדה לייעל ולשפר את תהליך שיבוץ העובדים התפעוליים ואת הפיקוח והבקרה הנדרשים. המערכת תיישם קריטריונים לחלוקה עבודה שוויונית וכושר ההשתכרות", כך מציינים ברכבת ומוסיפים כי עד כה, נהנו נהגים רבים ברכבת ממוצע של פחות מארבע שעות עבודה, כשממוצע שעות העבודה למשמרת (נהיגה ושהייה) עמד על כשבע שעות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully