וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני נועד עם לפיד: בשלב זה, אין סכסוך עבודה

בהסתדרות ובלשכת שר האוצר הגדירו את הפגישה כחיובית. מההסתדרות נמסר כי הושגה התקדמות במגעים, לאחר שלאחרונה דווח שלפיד מתכוון להקשות על חופש השביתה וההתאגדות

על רקע הדיווחים על כוונתו של שר האוצר יאיר לפיד להקשות על חופש השביתה ולהעלות את מספר העובדים הדרושים להתאגדות כדי להיות מוכרים כוועד עובדים יציג, נפגשו אמש (שני) לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לפגישה ממושכת. מלשכת לפיד נמסר כי "בפגישה, שהתנהלה באווירה חיובית, הושגה התקדמות במגעים בין הצדדים". גם מהסתדרות נמסר כי הושגה התקדמות, וכי בישיבת הנהגת ההסתדרות שתתקיים היום לא תידון סוגיית ההכרזה על סכסוך עבודה בשלב זה.

בשבוע שעבר דווח בתכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 כי לפיד צפוי להכניס לחוק ההסדרים איסור על השבתת נמלי הים, נמל התעופה בן גוריון וחברת החשמל. לפי הדיווח בערוץ 10, כדי להגיע לפתרון סכסוכים באותם גופים, ייאלצו המבקשים לשבות לעבור להליך שנקרא "בוררות חובה", במסגרתו שופט או עורך דין בכיר ידון בתביעות שכרם. לבורר תהיה אפשרות להחליט אם לאנשי ההסתדרות מגיעה תוספת שכר או לא. עם זאת, במקרים של הלנת שכר או חוסר טיפול מתמשך בעובדים, יורשו העובדים לשבות.

יאיר לפיד מודיע על הקיצוץ בתקציב 22 באפריל 2013. יואב דודקביץ'
"הייתה אווירה חיובית". לפיד/יואב דודקביץ'

כוחו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שמשתמש בנשק השביתה הכללית ושיתוק הנמלים כדי לקדם גם מאבקים אחרים במשק, דוגמת מאבק עובדי הקבלן, צפוי להיחלש בצורה בלתי מבוטלת אם החוק יעבור. לפני כשבוע, לאחר יומיים של שיבושים בטיסות בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, הושג הסכם בין משרד האוצר לחברות התעופה הישראליות, אל-על, ישראייר וארקיע. מהסתדרות העובדים נמסר כי האוצר הסכים לממן 97.5% מהוצאות הביטחון של חברות התעופה, צעד שיאפשר לחברות לקבל תנאי תחרות הוגנים בענף התחבורה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "בסופו של המשבר, הממשלה התעשתה והבינה שדרישת העובדים לאפשר לחברות לשרוד ולקבל תנאי תחרות הוגנים מהווה אינטרס לאומי. חבל שנדרשנו להגיע לשביתה ולהפגנות והכנסה של אלפי משפחות לחרדה כדי להגיע לסיכום שיכולנו להגיע אליו במשא ומתן ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully