וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת מירון: "התחבורה קרסה, חוגגים התעלפו"

קובי דוד

28.4.2013 / 12:53

בשל קריסת מערך ההסעות, רבים מהחוגגים בהילולה במירון נאלצו לצעוד ממתחם הקבר לאזור החניונים בחום הכבד. "אנשים התעלפו כי הם לא יכלו לעמוד בנטל", סיפר אחד החוגגים

צילום: שגב דהן, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהמונים חוגגים בהילולה במוצאי שבת)

כ-300 אלף בני אדם מרחבי הארץ משתתפים השנה בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון, אך יחד עם החגיגות באו גם התקלות. מערכת התחבורה הציבורית שהופעלה עבור החוגגים מאזור החניונים עד מתחם הקבר קרסה, ואלפי חוגגים התקשו לצאת מהמתחם. חלק מהחוגגים נאלץ לצעוד ברגל, במשך כמה שעות, וכמה מהם התעלפו בשל החום הכבד. "הלכתי ברגל קרוב לשלוש שעות, בלי מים". סיפר היום (ראשון) אחד החוגגים שהגיע אמש בצאת השבת להשתתף בהילולה הנערכת כבכל שנה בל"ג בעומר. "בשעה 3:00 לפנות בוקר רצינו לצאת מהמתחם כדי לעלות על האוטובוס שיוביל אותנו אל החניון שבו נמצאת המכונית שלנו, אך מערך האוטובוסים קרס ולא היה מי שייקח אותנו", הסביר.

הילולה במירון. אפריל 2013. איחוד הצלה
רבים מהחוגגים צעדו במשך שעות ללא מים/איחוד הצלה

בשל הצפיפות, הדוחק והמחסור באוטובוסים, רבים מהחוגגים החלו לצעוד לכיוון החניון במשך שעות ארוכות. "גם כשהגיעו אוטובוסים לאסוף את החוגגים, נוצר פקק אנושי. היו כאלה שהתעלפו כי הם לא יכלו לעמוד בנטל". אלפי האנשים שניסו להגיע אל החניונים נותרו ללא מים. צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ליותר מ-200 חוגגים. כמה עשרות מהם סבלו מהתייבשות. ניצב-משנה, אלי קריספיל, קצין מאגף התנועה במחוז צפון, סיפר לוואלה! חדשות כי "משעות הבוקר המוקדמות נוצרה בעיה במהלך היציאה מהמתחם של כל ההמונים שהגיעו לחגוג. מערך האוטובוסים נסתם לחלוטין". לדבריו, כוחות המשטרה הרבים שנפרשו לאורך הצירים דאגו לפנות את הציבור הרחב. "במשך ארבע שעות עסקנו רק בפינוי החוגגים. 1,200 שוטרים פעלו בכל משמרת, כולל תגבור של אנשי יחידת התנועה הארצית, ניידות ואופנועים".

פקקים בכניסה למירון. אפריל 2013. שמוליק וינשטוק, חדשות 24
פקקי ענק נוצרו ממתחם הקבר ועד החניונים/חדשות 24, שמוליק וינשטוק

נצ"מ קריספיל ציין כי מספר החוגגים הגיע השנה לשיא חדש. "ביחס לשנים עברו אכן מדובר במספר גדול של חוגגים שהגיעו בלילה הראשון להילולה. אנחנו ערוכים לקלוט גם במשך היום עוד אלפי חוגגים. חשוב לציין כי לא נרשם כל אירוע חריג במהלך הלילה. כוחות המשטרה עושים מאמצים כבדים על מנת לשמור על ביטחון הציבור". אבי אלמליח, קצין ביטחון שמוצב במתחם, אמר כי "השנה זכינו לאור גדול. למרות העומס הכבד אנחנו ממשכים בכל הכוח לשמח את עם ישראל. זה מדהים לראות איך בכל שנה מחדש כמות האנשים רק הולכת ועולה". מאגף התנועה במחוז צפון של המשטרה נמסר כי כל הצירים המובילים אל ההר נפתחו לתנועה. תפוסת החניונים עומדת על כ-60%. ל"ג בעומר הוא היום ה-33 בספירת העומר, ועל פי המסורת הוא מציין את יום פטירתו של רבי שמעון בר-יוחאי. טעם נוסף לחג הוא האמונה שביום זה הסתיימה המגיפה שהרגה 24 אלף מתלמידי רבי עקיבא. חלק מהחוגגים נוהג להתמקם במקום מיד לאחר הפסח, ולן במקום עד ל"ג בעומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully