וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית שדרות הורתה לפנות קומת מגורים במפעל

רמי שני

27.4.2013 / 3:12

קומת המגורים שהוקמה באופן לא חוקי מעל המפעל מאכלסת בעיקר סטודנטים ועובדים באזור התעשייה. הודעת הפינוי נמסרה למנהל המפעל, שטען בעבר כי יש לו האישורים הנדרשים

עיריית שדרות הודיעה למנהל מפעל "שירז" לייצור כבלים בעיר, כי עליו לפנות בתוך חודש את קומת המגורים שאותה הקים מעל המפעל, באופן המסכן את המתגוררים במקום – מרביתם סטודנטים ועובדים באזור התעשייה. זאת בעקבות חשיפת הבנייה בוואלה! חדשות לפני כחודש וחצי. מדובר בקומה המכילה 30 חדרי מגורים, שבכל אחד מהם שירותים, מקלחת ומטבחון ואפשרות להשתכנות של שני דיירים. בעל המפעל, שלום אלמקיאס, הגיש לפני למעלה מחמש שנים בקשה להקמת הקומה, אולם הבקשה נדחתה ונדחתה פעם נוספת לפני כשנתיים, אז הוא הגיש אותה בשנית. למרות זאת, נבנו החדרים מעל המפעל מחומרי בנייה קלים, בהם קירות גבס וקירות חיצוניים קשיחים.

מפעל שירז בשדרות. דייב בוימוביץ'
מפעל שירז באזור התעשייה של שדרות/דייב בוימוביץ'

עם הפרסום בוואלה! חדשות לפני כחודש וחצי, הבהיר אלמקיאס בתשובה לשאלה בעניין אישור הבניה, כי אכן יש בידיו האישורים המתאימים, אולם באגף ההנדסה העירוני של שדרות עומדים על כך, שלמפעל אין אישור להקמה של קומת מגורים. מנהל האגף, המהנדס יואב לפידות, הבהיר כי בקשה להקמת מבני מגורים באזור התעשייה מנוגדת לעקרונות התכנון של העיר: "בשום מקום באזור התעשייה אין מבנים למגורים ובין היתר מסיבה זו לא אישרנו את הבקשה" , אמר.

שרטוט של החדרים המושכרים במפעל שירז בשדרות. דייב בוימוביץ'
שרטוט של קומת המגורים במפעל/דייב בוימוביץ'

השכרה של חדר אחד עומדת על כ-800 שקלים. במקום מתגוררים בעיקר סטודנטים ממכללת ספיר הסמוכה וכן עובדים ממפעלים סמוכים. פקח אגף ההנדסה, יוסף נעמת, הגיש ביום רביעי הודעה לאלמקיאס בעקבות ביקור במקום, בו נמצא כי הוא מקיים הפרות בניה חמורות. "נמצא כי בוצעו עבודות ללא שהתקבל בגינו היתר בנייה כדין", כתב המפקח והוסיף: "נראה כי קומה זו משמשת למגורים באופן חלקי בניגוד לתכנית בניין ערים".

המפקח הדגיש כי מדובר בעבירת בנייה. לאלמקיאס ניתנה האפשרות לפנות את הדיירים בטרם יינקטו נגדו צעדים משפטיים. "במידה ולא תפעל כאמור ,תוך 30 יום מתאריך מכתבי יוגש נגדך כתב אישום בגין עבירת הבנייה", הזהיר המפקח. מנהל המפעל, סירב להגיב למכתב. בנוסף לעבירות הבנייה המתוארות במכתב, החללים למגורים במפעל הוכנו מקירות גבס, הגג שמעל התקרה בולעת הקולות עשוי מחומר קל בלבד והקירות החיצוניים העליונים חדירים לפגיעות של מטענים תלולי מסלול כגון רקטות קסאם, שנורו אל עבר האזור לעתים תכופות בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully